Kai žmogus pagaliau gauna norimą darbą, jį užplūsta džiaugsmas ir noras įrodyti, kad jis vertas savo vietos. Tačiau laikui bėgant aplinkybės keičiasi: atsiranda naujų galimybių, svajonė pradėti verslą ar tiesiog poreikis pailsėti. Tuomet tenka priimti sprendimą išeiti iš darbo. Nors kai kurie darbuotojai tokiais momentais palieka pradėtus projektus, konfliktuoja ar tampa abejingi, to tikrai neverta daryti. Visada galima išeiti iš darbo gražiai, profesionaliai ir taip išsaugoti gerą reputaciją. Šie patarimai padės tai padaryti sklandžiai ir be įtampos.
Kaip pranešti direktoriui apie sprendimą išeiti iš darbo
Pirmasis ir svarbiausias žingsnis – ramus pokalbis su direktoriumi. Jis turi vykti be liudininkų, kad pokalbis būtų konstruktyvus. Trumpai paaiškinkite savo priežastis ir išlikite mandagus, net jei vadovas bandys įkalbinėti pasilikti. Iš anksto pagalvokite, kaip reaguotumėte, jei jums būtų pasiūlytas paaukštinimas ar geresnės sąlygos. Jei esate apsisprendęs išeiti iš darbo, laikykitės savo sprendimo tvirtai, bet pagarbiai.
Kodėl prieš išeinant iš darbo svarbu tylėti iki pokalbio su vadovu
Neskubėkite apie savo sprendimą pasakoti kolegoms. Gandai labai greitai pasiekia vadovybę, ir tai gali sukurti nemalonią situaciją. Jei direktorius išgirs naujieną ne iš jūsų, o per aplinkinius, pokalbis taps įtemptesnis ir mažiau nuoširdus. Pirmiausia praneškite jam, ir tik tada informuokite kitus darbuotojus.
Kodėl būtina pranešti apie sprendimą išeiti iš darbo iš anksto
Pareiga informuoti prieš dvi savaites – tik minimalus reikalavimas. Kur kas geriau, jei pranešite likus mėnesiui. Tai suteiks vadovui laiko pasiruošti, rasti pamainą ir sklandžiau organizuoti darbų perdavimą. Toks profesionalus elgesys visada palieka gerą įspūdį.
Kaip tvarkingai užbaigti darbus prieš išeinant
Prieš paskutinę darbo dieną turite užbaigti visus pradėtus projektus. Jei tai neįmanoma, pateikite kolegoms aiškią informaciją apie projekto būklę, pateikite dokumentaciją ir reikalingas nuorodas. Toks atsakingumas padės išlaikyti gerą vardą ir palengvins naujo darbuotojo adaptaciją.
Kodėl dėkingumas padeda gražiai išeiti iš darbo
Net jei patirtis nebuvo pati maloniausia, visada verta būti mandagiam ir padėkoti už suteiktas galimybes. Negatyvios emocijos dar niekam nepadėjo, o blogai palikta nuotaika gali sugadinti reputaciją ateičiai. Profesionalai moka išeiti iš darbo ramiai ir taktiškai.
Kaip palaikyti ryšį su buvusiais kolegomis
Nors nebūtina vėliau bendrauti, verta palaikyti bent minimalų ryšį. Jums gali prireikti rekomendacijų ar patarimų, todėl draugiškas tonas ir pagarba buvusiems kolegoms gali būti tikras privalumas ateityje.
Nuotraukos asociatyvinės © Canva.