Hyundai atnaujina savo elektrinį sedano modelį „Ioniq 6“ ir siekia rimtai konkuruoti su rinkos lydere – „Tesla Model 3“. Atnaujinta versija pasižymi didesne baterija, dizaino patobulinimais bei galimybe naudotis „Tesla“ greitojo įkrovimo tinklu JAV. Su oficialiai patvirtintu 568 km nuotoliu pagal Pietų Korėjos Aplinkos ministeriją, „Ioniq 6“ tampa ilgiausiai vienu įkrovimu nuvažiuojančiu elektromobiliu savo klasėje Pietų Korėjoje. Tačiau ar šie atnaujinimai pakankami, kad pritrauktų didesnį pirkėjų dėmesį?
Ilgesnis nuotolis ir didesnė baterija
Vienas reikšmingiausių atnaujinimų – nauja 84 kWh talpos baterija (vietoj ankstesnės 77,4 kWh). Ši baterija jau naudojama ir atnaujintame „Ioniq 5“ modelyje. Naujoji „Ioniq 6“ versija dėl to pasiekė įspūdingą 568 km nuotolį pagal Korėjos standartą – tai rekordinis rezultatas šalyje elektrinių sedanų segmente. Nors JAV EPA sertifikavimo rezultatai dar nepaskelbti, tikimasi, kad nuotolis viršys dabartinį 581 km (SE RWD Long Range versija).
ai reikšmingas žingsnis į priekį, ypač lyginant su 2025 m. „Tesla Model 3“ Long Range AWD, kurios EPA vertinamas nuotolis siekia 549 km. Hyundai taip priartėja prie Tesla – o kai kuriais atvejais net ją aplenkia. Toks pasiekimas ne tik sustiprina „Ioniq 6“ kaip vieno iš ilgiausiai nuvažiuojančių elektromobilių pozicijas, bet ir iš naujo apibrėžia klientų lūkesčius šiame segmente. Ilgesnis nuotolis tampa vis svarbesniu argumentu pirkėjams, vertinantiems ne tik technologinį pažangumą, bet ir praktiškumą kasdienėse kelionėse.
Prieiga prie Tesla įkrovimo tinklo
Vienas iš didžiausių iššūkių visiems ne-Tesla elektromobiliams – greitojo įkrovimo infrastruktūra. Šiuo klausimu Hyundai žengia strategiškai svarbų žingsnį: „Ioniq 6“ modeliai palaikys „North American Charging Standard“ (NACS), leidžiantį naudotis Tesla „Supercharger“ tinklu. Nors dabartiniai modeliai tai daro per adapterį, nuo 2026 m. gaminamos versijos automobiliai turės integruotą NACS jungtį.
Tai suteikia didesnį lankstumą ir patikimumą kelionėse bei gali tapti lemiamu veiksniu pirkėjams, svarstantiems tarp Ioniq 6 ir Tesla Model 3.
Pardavimų iššūkiai ir viltys ateičiai
Nepaisant gerų techninių charakteristikų, „Ioniq 6“ iki šiol nepavyko pasiekti laukto komercinio pasisekimo. 2024 m. JAV buvo parduota 12 264 „Ioniq 6“ automobilių – palyginimui, „Tesla“ pardavė apie 189 903 „Model 3“. 2025 m. pirmasis ketvirtis šios tendencijos nepakeitė – „Ioniq 6“ pardavimai sumažėjo 9 %, pasiekdami 3 318 vienetų.
Tačiau su nauju dizainu, ilgesniu nuotoliu ir geresniu įkrovimo prieinamumu Hyundai tikisi atgaivinti susidomėjimą. Be to, gamintojas jau užsiminė apie sportiškesnę „Ioniq 6 N Line“ versiją, o visiškai naujas „Ioniq 6 N“ – galingas, sportinis modelis – bus pristatytas „Goodwood Festival of Speed“ renginyje Jungtinėje Karalystėje.
Patobulinimai ne tik viduje
Estetiniu požiūriu naujasis „Ioniq 6“ taip pat perėjo subtilų atnaujinimą. Gamintojas tvirtina, kad „pagerino kiekvieną liniją ir detalę, kad automobilis būtų paprastesnis ir modernesnis“. Atnaujintas dizainas turėtų patraukti vairuotojus, ieškančius stiliaus ir funkcionalumo derinio.
Atnaujintas „Hyundai Ioniq 6“ siūlo reikšmingus patobulinimus: didesnę bateriją, konkurencingą nuotolį, prieigą prie Tesla įkrovimo tinklo ir atnaujintą dizainą. Nors iki šiol modelio pardavimai nebuvo įspūdingi, šie pokyčiai gali padėti įgyti tvirtą poziciją elektrinių sedanų rinkoje. Ar to pakaks mesti rimtą iššūkį Tesla Model 3? Atsakymą parodys artimiausi metai.