Lietuvoje įvyko pirmasis vartotojų kuriančių turinį (angl. User-Generated Content, UGC) bendruomenės susitikimas, žymintis svarbų žingsnį į darnios, saugios ir profesionalios vartotojų turinio kūrimo rinkos plėtrą. Šį susitikimą inicijavo 2025 m. liepą veiklą pradėjusi platforma Popular.lt, kurios tikslas – suburti patikimus turinio kūrėjus ir jų ieškančius klientus po vienu virtualiu stogu.

Kodėl atsirado poreikis platformai?
Dr. Kęstutis Peleckis, platformos Popular.lt autorius, pažymi, kad poreikis šiai platformai kilo iš realios rinkos problemos. „Produktus gavę kūrėjai dažnai dingdavo, o turinys nebūdavo sukurtas. Trūko įrankio, kuris padėtų užtikrinti sklandų bendradarbiavimą ir abiejų šalių saugumą“, – teigė platformos įkūrėjas.
Kaip veikia Popular.lt platforma?
Popular.lt suteikia mokėjimo apsaugą. Kūrėjai užtikrintą atlygį gauna tik tinkamai atlikę darbą, o užsakovas – garantiją, jog turinys bus sukurtas pagal sutartas sąlygas. Aiški užduotis, terminai, gairės ir sutartis užtikrina paslaugos skaidrumą, kokybę ir saugų produkto siuntimą bei gavimą.
Be to, sutartyse aiškiai nurodomos turinio naudojimo sąlygos, laikas ir erdvė, taip išvengiama nesusipratimų dėl autorinių teisių.
Šviečiamoji veikla ir žinių dalijimasis
Platforma taip pat imasi šviečiamosios veiklos. Vartotojai čia gali dalintis žiniomis apie UGC rinką ir perduoti gerąją praktiką. Tai leis tiek užsakovui, tiek turinio kūrėjui geriau suprasti vienas kito lūkesčius ir padės formuoti profesionalią bendruomenę.
Ekspertų įžvalgos apie UGC augimą
Audrius Minsevičius, influencerių agentūros „swaY“ vadovas, pastebi augantį susidomėjimą šiuo turinio tipu. Pasak jo, „swaY“ agentūra daugiausia dirba su IGC (Influencer Generated Content), tačiau Popular.lt platforma atveria galimybes ir platesniam UGC naudojimui. Tai užtikrina dar sklandesnį bendradarbiavimą tarp kūrėjų, agentūrų ir verslų.
„Dar 2024 m. klientai tik bandė priprasti prie UGC formato, o šiandien jie patys aktyviai jo ieško. Drąsiai galime teigti, kad 2025-ieji yra UGC metai“, – sako A. Minsevičius.
Kas yra UGC?
UGC – tai vartotojų kuriamas turinys: nuo atsiliepimų, vaizdo įrašų, nuotraukų iki apžvalgų. Tai visa tai, kas kuriama ne prekės ženklų, o realių žmonių, kurie išbando paslaugas ar produktus ir savo patirtimi dalijasi autentiškai.
Šis turinys yra ypač vertingas, nes jis padeda formuoti pasitikėjimą tarp vartotojų ir prekių ženklų, suteikia galimybę verslui gauti nuoširdų grįžtamąjį ryšį ir pritraukti daugiau lojalių klientų.
Nuotraukos asociatyvinės © Popular.