Automobilių pasaulyje naujienos apie variklių technologijas dažnai sukelia diskusijų. Pastaruoju metu ypatingą dėmesį pritraukė Mazdos šešių taktų variklis, kuris patentuotas kaip galimybė išgauti vandenilį iš benzino ir jį sudeginti vietoje įprasto kuro. Tokia technologija gali ne tik sumažinti emisijas, bet ir tapti tarpine grandimi tarp tradicinių automobilių bei elektromobilių.

Kaip veikia Mazdos šešių taktų variklis?
Šis variklis pasižymi išskirtiniu veikimo principu. Vietoj įprastų keturių taktų, jis turi šešis. Įprasti įsiurbimo, suspaudimo ir galios taktai papildomi dviem naujais procesais – dujų nukreipimu į specialų „dekompozitorių“ ir papildomu išplėtimo etapu.
„Dekompzitoriuje“ benzinas skaidomas: iš jo išgaunamas vandenilis, kuris naudojamas degimui, o anglies likučiai sulaikomi atskirame bloke. Jei trūksta vandenilio, Mazdos šešių taktų variklis gali veikti kaip įprastas benzininis.

Technologiniai privalumai ir sunkumai
Iš pirmo žvilgsnio ši sistema atrodo kaip revoliucija – galimybė važiuoti naudojant įprastą benziną, bet kartu sumažinti emisijas. Be to, nereikėtų sudėtingų vandenilio talpyklų, o surinktą anglį galima panaudoti pramonėje.
Vis dėlto yra nemažai iššūkių. Vienas didžiausių – kur sandėliuoti kietą anglį, kurios susidaro net 33 kilogramai iš vieno 50 litrų benzino bako. Taip pat reikalingi papildomi purkštukai, vožtuvai, sudėtinga valdymo sistema, o tai didina kainą ir konstrukcijos sudėtingumą.
Ar šešių taktų variklis bus konkurencingas?
Ekspertai pabrėžia, kad Mazdos šešių taktų variklis kol kas egzistuoja tik kaip patentas. Neaišku, ar toks sprendimas bus efektyvesnis už įprastą benzininį variklį, nes pats kuro skaidymas reikalauja papildomos energijos. Be to, veikdami šešių taktų režimu varikliai praranda galią, todėl Mazda numato ją kompensuoti elektra.
Šiuo metu, kai elektromobilių pardavimai auga, o jų kainos mažėja, tokia technologija gali pasirodyti per brangi masinei rinkai. Tačiau milijardai vidaus degimo automobilių vis dar važinėja keliuose, todėl nauji sprendimai gali pratęsti jų gyvavimo laiką.
Mazda ir neįprastų variklių istorija
Šis projektas nėra atsitiktinis. Mazda visada garsėjo nestandartiniais sprendimais – nuo Vankelio rotacinių variklių iki Skyactiv-X technologijos. Dabar Mazdos šešių taktų variklis gali tapti dar vienu bandymu parodyti, kad vidaus degimo varikliai dar neišnyko.
Šaltinis: ukr.media
Nuotraukos asociatyvinės © Canva.