ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Titulinis » Lietuva ir pasaulis » Lapkričio 11-oji – diena: kaip „Singles’ Day“ pavergė pasaulį ir kokie skaičiai slepiasi už šios dienos?
Lietuva ir pasaulis

Lapkričio 11-oji – diena: kaip „Singles’ Day“ pavergė pasaulį ir kokie skaičiai slepiasi už šios dienos?

Vilmantas Barkus
Autorius Vilmantas Barkus
Publikuota: 2025-11-11
Komentarų: 0
5 min. skaitymo
Lapkričio 11-oji – diena: kaip „Singles’ Day“ pavergė pasaulį ir kokie skaičiai slepiasi už šios dienos?
Lapkričio 11-oji – diena: kaip „Singles’ Day“ pavergė pasaulį ir kokie skaičiai slepiasi už šios dienos?

Kasmet lapkričio 11-ąją milijonai žmonių visame pasaulyje mini „Singles’ Day“ – dieną, skirtą švęsti vienišumą ir savęs meilę. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo kaip paprasta proga pasilepinti dovanomis, tačiau ši šventė – kur kas daugiau nei prekybos triukas. Ji tapo kultūriniu reiškiniu, peraugusiu iš jaunatviško universiteto pokšto į didžiausią pasaulyje internetinės prekybos dieną, kuri kasmet generuoja šimtus milijardų dolerių.

„Singles’ Day“ gimė Kinijoje, o jos data – 11/11 – simbolizuoja keturis vienišus žmones, stovinčius drauge. Simboliška, jog diena, skirta vienišiems, tapo ne tik savirefleksijos, bet ir bendruomeniškumo švente.

Kaip gimė „Singles’ Day“: nuo vienišių maišto iki milijardinių pelnų

Pirmieji „Singles’ Day“ užuomazgos siekia 1993 metus, kai keturi vieniši Nandzingo universiteto studentai sugalvojo išsivaduoti iš vienišumo monotonijos. Jie nusprendė lapkričio 11-ąją paversti „vienišių diena“ – alternatyva tradiciniam Valentino dienos romantizmui. Pradžioje tai buvo žaismingas būdas pasijuokti iš visuomenės spaudimo turėti antrą pusę, tačiau netrukus šventė išplito po visą Kiniją.

Iš pradžių vadinta „Bakalaurų diena“, ji greitai įgavo platesnį mastą, įtraukdama ir moteris. Bėgant metams „Singles’ Day“ tapo ne tik socialine, bet ir komercine jėga. 2009 m. Kinijos e. prekybos milžinė „Alibaba“ pirmą kartą pasiūlė didžiules nuolaidas, trukusias 24 valandas – ir tai akimirksniu pakeitė žaidimo taisykles.

Taip pat skaitykite

Revolut“ uždaro rusų ir baltarusių sąskaitas dėl ES sankcijų
„Revolut“ pradėjo blokuoti rusų ir baltarusių sąskaitas
2025-11-02
Ukrainai puikios žinios iš JAV, o Rusijai dar vienas smūgis
Ukrainai puikios žinios iš JAV, o Rusijai dar vienas smūgis
2025-07-24
Kaliningradas: grėsmė NATO ar Rusijos silpnoji grandis?
Kaliningradas: grėsmė NATO ar Rusijos silpnoji grandis?
2025-09-14
Thomas C. Sudhof. Mokslas prieš pandemiją ir po. Nuotraukos šaltinis wikimedia.org
Mokslas prieš pandemiją ir politiką: Nobelio premijos laureato atviras prisipažinimas
2025-08-01

Skaičiai, kurie stulbina: kai pirkimas tampa pasauline tradicija

Nuo tada lapkričio 11-oji tapo sinonimu vartojimo karštinei. 2021 m. „Alibaba“ per „Singles’ Day“ pardavė prekių už stulbinančius 84,5 mlrd. JAV dolerių, o tai buvo 10 mln. daugiau nei metais anksčiau. Lyginant su 2019-aisiais, kai apyvarta siekė 38,4 mlrd. dolerių, augimas daugiau nei dvigubas.

2022 m. prekybos mastas visoje Kinijoje ir kitose rinkose viršijo 128 mlrd. JAV dolerių, o tai daugiau nei visos „Black Friday“ ir „Cyber Monday“ dienų pajamos kartu sudėjus. 2023 m. „Alibaba“ pranešė apie dar vienus teigiamus metus – augo tiek užsakymų skaičius, tiek prekybininkų dalyvavimas. Populiariausios prekės? Prabangos ir grožio produktai, sportinė apranga, juvelyrika ir net apatiniai – visa, kas simbolizuoja savęs puoselėjimą.

„Singles’ Day“ reikšmė: šventė, kuri keičia požiūrį į vienišumą

„Singles’ Day“ – tai daugiau nei apsipirkimo šurmulys. Ji iš esmės keičia požiūrį į vienišumą, parodydama, kad būti vienam – nereiškia būti nelaimingam. Ši diena tapo savęs priėmimo, emocinės brandos ir asmeninio pasitenkinimo simboliu.

Įdomu tai, kad būtent šią dieną daugybė kinų renkasi vestuves – paradoksalus, bet žaismingas kontrastas tarp vienišumo šventės ir naujų pradžių. Be to, visoje šalyje vyksta vakarėliai, pažinčių renginiai, televizijos laidos apie santykius ir savirealizaciją.

Lapkričio 11-oji – diena: kaip „Singles’ Day“ pavergė pasaulį ir kokie skaičiai slepiasi už šios dienos? Keičiasi požiūris į vienišumą

Pasaulinė plėtra: nuo Azijos iki Europos ir Šiaurės Amerikos

Nors šventė gimė Kinijoje, jos idėja – universalinė. Dabar „Singles’ Day“ minimas ne tik Azijoje, bet ir Europoje: Vokietijoje, Belgijoje, Lenkijoje bei Šveicarijoje apie šią dieną žino net 40 % vartotojų. Kanadoje ją žino apie 11 %, o JAV – daugiau nei 10 % pirkėjų.

2023 m. duomenys rodo, kad net 44 % pasaulio vartotojų planavo pasinaudoti nuolaidomis „Singles’ Day“ metu – tai reikšmingas šuolis nuo 33 % 2022-aisiais. Vis daugiau Vakarų mažmenininkų, tarp jų „Amazon“, „Dyson“, „Nordstrom“, „Saks“ ir „Walmart“, įtraukia lapkričio 11-ąją į savo išpardavimų kalendorių, nors Jungtinėse Valstijose ši diena dar nėra oficialiai švenčiama.

Kai „Singles’ Day“ pranoksta Vakarų milžinus

„Singles’ Day“ mastas gerokai pranoksta tradicines Vakarų prekybos šventes. Palyginimui, 2022 m. amerikiečiai „Black Friday“ išleido apie 9,1 mlrd. JAV dolerių, o „Cyber Monday“ – 11,3 mlrd. dolerių. Net „Amazon Prime Day“ dviejų dienų išpardavimas 2023 m. sugeneravo „tik“ 12,7 mlrd. dolerių. Tai reiškia, kad vien Kinijos „Singles’ Day“ apyvarta daugiau nei dešimteriopai viršijo visus šiuos renginius kartu.

Šie skaičiai atspindi ne tik Kinijos ekonominį potencialą, bet ir tai, kaip stipriai keičiasi vartojimo įpročiai visame pasaulyje. Vartotojai, ypač jaunesnės kartos, vis dažniau renkasi ne simbolines dovanas kitiems, o investicijas į save – nuo grožio priemonių iki technologijų ar kelionių.

Taip pat skaitykite

NSGK posėdis dėl netikėto karinės žvalgybos vadovo nušalinimo
Neeilinis NSGK posėdis dėl netikėto karinės žvalgybos vadovo nušalinimo: kas slypi už sprendimo?
2025-06-27
Europos teisės ignoravimas: ar Kremlius rašo naujas žaidimo taisykles?
Europos teisės ignoravimas: ar Kremlius rašo naujas žaidimo taisykles?
2025-07-10
Kas vyksta pasaulyje: 10 svarbiausių birželio 12-osios įvykių
Kas vyksta pasaulyje: 10 svarbiausių birželio 12-osios įvykių
2025-06-12
Be kruvino karo - Ukrainos kova su korupcija: tikrinama galima Rusijos įtaka NABU
Be kruvino karo – Ukrainos kova su korupcija: tikrinama galima Rusijos įtaka NABU
2025-07-21

Vienišumas kaip pasididžiavimas ir pasaulinis verslo variklis

„Singles’ Day“ pradėta kaip jaunatviškas eksperimentas, šiandien tapo kultūros, verslo ir socialinių pokyčių jungtimi. Ji kviečia švęsti individualumą, pasididžiavimą savimi ir nepriklausomybę. Kartu tai – įspūdingas pavyzdys, kaip kultūrinė idėja gali transformuotis į ekonominį fenomeną, apimantį visą pasaulį.

Lapkričio 11-oji primena, kad vienišumas nebūtinai reiškia tuštumą – jis gali būti drąsos, laisvės ir savęs pažinimo šaltinis. Ir jei prieš kelis dešimtmečius tai buvo tik keturių studentų pokštas, šiandien tai – diena, kai milijonai žmonių visame pasaulyje sako: aš pakankamas toks, koks esu.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

ŽYMOS:11 11Lapkričio 11Singles day

AutoriusVilmantas Barkus
Esu Vilmantas Barkus – rašau apie tai, kas vyksta Lietuvoje ir pasaulyje. Mano dėmesio centre – svarbiausi politiniai, ekonominiai bei socialiniai įvykiai, kurie daro įtaką mūsų kasdienybei. Stengiuosi aktualijas pristatyti aiškiai, objektyviai ir glaustai.

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

4 toksiško elgesio per pasimatymus pavyzdžiai
Gyvenimas

4 toksiško elgesio per pasimatymus pavyzdžiai

2026 – Ugninio Arklio metai: kinų horoskopas visiems ženklams.
Horoskopai

2026 – Ugninio Arklio metai: kinų horoskopas visiems ženklams

Kaip saugiai naudoti eterinius aliejus: patarimai namuose
Gyvenimas

Kaip saugiai naudoti eterinius aliejus: patarimai namuose

Variklio izoliacija žiemą
Automobiliai

Variklio izoliacija žiemą: kada ji reikalinga ir kaip tai daryti saugiai

„Tylūs“ širdies priepuolio simptomai: kaip atpažinti grėsmę po pirmojo požymio ir išvengti širdies pažeidimų.
Sveikata ir grožis

„Tylūs“ širdies priepuolio simptomai: kaip atpažinti grėsmę po pirmojo požymio ir išvengti širdies pažeidimų

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?