Ne viskas gyvenime yra taip, kaip norėtume kad būtų, ir ne visada ir ne viskas yra tobula. Kartais žmonės susiduria su išbandymais, stengiasi pasiekti to, ko nori, įveikdami visas kliūtis. Dažnais atvejais žmonėms tenka patirti išbandymus, kad pasiektų norimus rezultatus bei įveiktų kliūtis. O tai iš tiesų yra labai vertinga, nes tai yra nepakeičiami gyvenimo ištekliai. Kad neprarastumėme svarbių minučių, valandų ir dienų, turite mokėti tinkamai elgtis sudėtingoje situacijoje, o ne tik imti ir blaškytis. Norėdami tai padaryti, turite laikytis tam tikrų rekomendacijų. Šios taisyklės padės ne tik išlikti ramiais, bet ir pagerins jūsų sprendimų kokybę bei bendrą psichologinį atsparumą.
Pasiruoškite iš anksto
Kai kuriuos įvykius galima numatyti ar net galima daryti prielaidą, kada ir kur jie įvyks. Turėtumėte jiems pasiruošti iš anksto. Turite bent jau morališkai nusiteikti kovai ir tam, kad jie tikrai bus. Tai reiškia, kad gerai būtų susidaryti galimų problemų scenarijus, įvertinti savo resursus ir žinoti, kas gali padėti sprendžiant iškilusius klausimus.
Išankstinis pasiruošimas leidžia greičiau reaguoti netikėtose situacijose. Pavyzdžiui, jei laukiate svarbios darbo situacijos ar pokalbio, galite pasiruošti atsakymus, informaciją ar dokumentus. Tokiu būdu jūsų reakcija bus racionali, o ne emocinė, nes jausitės labiau kontroliuojantis situaciją. Moralinė ir praktinė paruoštis suteikia pasitikėjimo ir sumažina stresą net kritinėse situacijose.
Neprisiimkite per daug atsakomybės
Geriausia būtų neprisiimti nereikalingų įsipareigojimų. Reikėtų išanalizuoti darbų sąrašą, visus darbus pasiskirstyti su kolegomis ir draugais. Tokiu atveju jums liks tik dalis įsipareigojimų. Tuomet galėsite atsipalaiduoti ir be abejo viską suvoksite ramiau, galėsite greičiau reaguoti, t. y. nepasiklysite sudėtingose situacijose.
Svarbu atskirti, kas yra jūsų tiesioginė atsakomybė, o kas gali būti perduota kitiems. Per didelė atsakomybė sukelia įtampą, trikdo dėmesį ir gali sukelti klaidas sprendžiant problemas. Tinkamas atsakomybės pasiskirstymas padeda ne tik jums, bet ir komandai ar šeimai, nes sumažėja streso lygis ir pagerėja bendras darbo ar gyvenimo efektyvumas.

Planuokite savo laiką
Kai viskas vyksta skubotai, sunku ką nors teisingai suvokti. Pasidaro sunku orientuotis aplinkybėse. Geriau iš anksto apgalvoti, kas ir kada gali nutikti. Tvirtos dienotvarkės sukūrimas padidins pasitikėjimą savimi. Tai leis oriai elgtis bet kuriose situacijose, neskubėti, bet priimti racionalius ir pasvertus sprendimus.
Planuojant laiką verta atsižvelgti ne tik į darbus, bet ir į galimus trikdžius. Pavyzdžiui, numatykite papildomą laiką netikėtiems įvykiams ar problemoms. Tokiu būdu net jei situacija pasikeis, galėsite veikti pagal planą, nepasiklysti ir išlaikyti ramybę. Laiko valdymas padeda išlaikyti kontrolę ir sumažinti emocinę įtampą, nes žinote, kada ir ką turite atlikti.
Kontroliuokite informacijos srautą
Nereikėtų tikėti viskuo, ką girdite. Informacija gali būti melaginga, ne visai patikima, be to, ji jus gali sunervinti. Geriau pasitikėti patikimais šaltiniais ir nebendrauti su tais, kurie kelia paniką ir aštrina situaciją. Taip išvengsite blaškymosi ir skubėjimo, ir galėsite veikti pagal susidėjusias aplinkybes.
Svarbu nepamiršti ir skaitmeninės higienos – socialiniuose tinkluose plinta daug klaidinančios informacijos, kuri gali sukelti nereikalingą stresą. Reguliariai atrinkite šaltinius, prenumeruokite tik patikimas naujienas, venkite panikos keliančių įrašų. Tokiu būdu jūsų protas išlieka ramus ir susikaupęs, o jūs galite spręsti problemas logiškai ir racionaliai.
Šie patarimai padės jums tinkamai elgtis bet kokiose situacijose. Jos niekada neatrodys beviltiškos ir be išeities. Reguliariai praktikuojant šias taisykles, galite sustiprinti emocinį atsparumą, gerinti sprendimų priėmimo įgūdžius ir jaustis labiau kontroliuojantys savo gyvenimą net ir sudėtingose aplinkybėse.
Nuotraukos asociatyvinės © Canva.