Kelionių pasaulis nuolat keičiasi, o 2026 metai žada naujas tendencijas, kurios pakeis įprastą požiūrį į atostogas. Vietoje klausimo „kur keliauti?“ vis daugiau žmonių dabar klausia „kodėl keliauti?“. Ekspertai iš kelionių platformos GetYourGuide išanalizavo milijonus keliautojų duomenų ir sudarė sąrašą paslėptų tendencijų, kurios atskleidžia, kas šiandien iš tikrųjų įtakoja kelionių pasirinkimus.
Gastronominės kelionės taps pagrindiniu tikslu
2026 metais maistas taps ne tik atostogų dalimi, bet ir pagrindiniu kelionės tikslu. Keliautojai planuos visą maršrutą remdamiesi vietine virtuve. GetYourGuide duomenys rodo 23% augimą rezervuojant maisto turus. Kai kurie turistai prisipažįsta valgantys net penkis ar daugiau kartų per dieną atostogų metu. Šios tendencijos rodo, kad skonių patirtis tampa viena svarbiausių kelionės dalių.
Kelionių tendencijos: pasivaikščiojimai ir gidų turai vėl madoje
Dauguma apklaustų keliautojų sutinka, kad gidų turai vėl tampa populiarūs. Ypač jaunimas ieško geriausių vietinių restoranų ir barų, o ekskursijos padeda atrasti unikalias vietas. Šis būdas leidžia ne tik pažinti miestą, bet ir patirti jo kultūrą per skonius bei istorijas.

Kavos kultūra kelionėse
Daugeliui šiuolaikinių keliautojų svarbesnė nei naktinis gyvenimas yra galimybė pasimėgauti kava. Trečdalis tarptautinių keliautojų dabar laiko kavos kultūrą svarbiausiu faktoriu planuojant kelionę, o kavos turų pardavimai per pastaruosius metus išaugo 60%. Kelionės į kavos gimtines Afrikoje ar Pietų Amerikoje tampa ne tik skonių, bet ir kultūrinių potyrių šaltiniu.
Paukščių stebėjimas ir rytinės atrakcijos
54% keliautojų pasiruošę eiti stebėti paukščių, o socialinių tinklų #birdtok tendencijos padeda auginti šią populiarumą. Rytinės ekskursijos taip pat tampa hitu – norima pasimėgauti nuostabiais vaizdais be minios turistų. Rezervacijos ryto turams išaugo 44%, nes daugelis nori patirti unikalius momentus auštant saulėlei, pavyzdžiui, oro balionų skrydžius Marakeše ar Kapadokijoje.
Įgūdžių ugdymas atostogų metu
Jaunesnės kartos keliautojai vis dažniau renkasi įgūdžių mokymus vietoje tradicinių suvenyrų. Dabar apie 31% keliautojų nori išmokti ką nors naujo, pavyzdžiui, kepti bagelius Niujorke ar gaminti peilius Tokijuje. Tokios patirtys leidžia ne tik pažinti vietinę kultūrą, bet ir sukurti unikalią istoriją, kuri namo grįžus bus daug įdomesnė nei magnetukas šaldytuve.
Nuotraukos asociatyvinės © Canva.