Kai parduotuvė sako „taip”, bet iš tiesų turi omenyje „priklauso”
Nusipirkote batų internetu, bet jie netiko. Suknelė atrodė kitaip nei nuotraukoje. Dulkių siurblys nepasirodė toks galingas, kaip žadėjo aprašymas. Ir jūs ramiai galvojate, kad viskas gerai, nes yra tos keturiolika dienų. Galima grąžinti, atgauti pinigus, problema išspręsta.
Bet tada parašote parduotuvei ir gaunate atsakymą, kurio nesitikėjote. Pasirodo, ši prekė grąžinimui netinka. Arba grąžinti galima, bet pinigų negausite. Arba grąžinsite, bet siuntimo išlaidas mokėsite patys. Ir staiga ta paprasta taisyklė, kurią visi žino, tampa kažkuo visai kitu.
Tai nutinka dažniau nei manote
Jeigu kada nors jautėtės apgauti bandydami grąžinti prekę per 14 dienų, žinokite, kad taip pasijunta labai daug žmonių. Ši teisė atrodo tokia aiški ir paprasta, kad niekas neskaito smulkaus šrifto. O paskui stovi su dėžute rankose ir nežino, ką daryti.
Draugai pasakoja panašias istorijas. Forumuose pilna nusivylusių pirkėjų. Ir visi jie buvo tikri, kad keturiolika dienų reiškia keturiolika dienų be jokių išlygų. Tai nėra jūsų naivumas ar neatidumo klaida. Tiesiog niekas nepaaiškino visko iki galo.

Ką iš tiesų reiškia ta taisyklė
Grąžinti prekę per 14 dienų iš tiesų yra jūsų teisė, bet ji turi daugiau niuansų, nei atrodo. Pirmiausia, ši teisė galioja tik perkant nuotoliniu būdu, tai reiškia internetu, telefonu ar iš katalogo. Jei nupirkote parduotuvėje ir tiesiog persigalvojote, pardavėjas grąžinimo priimti neprivalo, nebent pats to nori.
Antra, yra nemažas sąrašas prekių, kurios grąžinimui apskritai netinka. Apatiniai, kosmetika, auskarai, maisto produktai, žurnalai, pagal užsakymą gamintos prekės. Šis sąrašas dažnai slepiasi kažkur svetainės apačioje mažomis raidėmis.
Trečia, net kai grąžinimas galimas, prekė turi būti nenaudota ir originalioje pakuotėje. Jei išbandėte dulkių siurblį ir jis paliko naudojimo žymių, parduotuvė gali atsisakyti priimti arba išskaičiuoti dalį sumos. Ir tai yra teisėta.
Kai nežinojimas kainuoja
Sunkiausia yra tai, kad daugelis žmonių tiesiog pasiduoda. Gauna atsisakymą ir nusprendžia, kad neverta kovoti. Prekė lieka gulėti spintoje, pinigai prarasti, ir dar pridedamas tas nemalonus jausmas, kad kažkas pasielgė nesąžiningai.
Kai kurie pirkėjai bando ginčytis, bet neturi argumentų, nes nežino tikslių taisyklių. Kiti net nesikreipia, nes galvoja, kad problema jų pačių. Dar kiti praranda pasitikėjimą internetinėmis parduotuvėmis ir pradeda vengti pirkti nuotoliniu būdu.
O parduotuvės tuo tarpu toliau rašo didelėmis raidėmis apie keturiolika dienų, nes tai skamba patraukliai. Bet tyliai tikisi, kad smulkaus šrifto niekas neskaitys.
Kartais užtenka žinoti daugiau nei kiti
Čia nėra apie tai, kad parduotuvės blogos ar sistema sugedusi. Tiesiog yra dalykų, kurių niekas garsiai nepasako. Ir kai juos žinote, jaučiatės kitaip. Ramiau. Tvirčiau. Suprasdami, ko galite tikėtis ir ko ne.
Gal kitą kartą prieš paspausdami „pirkti” stabtelėsite sekundei ilgiau. Ne iš baimės, o tiesiog todėl, kad dabar žinote, jog tie keturiolika dienų turi savo taisykles. Ir tos taisyklės nėra blogos. Jos tiesiog turi būti žinomos.
Nuotraukos asociatyvinės © Midjourney