Pastaruoju metu „Android Auto“ vartotojai vis garsiau reiškia savo nusivylimą. Programėlės atnaujinimas, kurį „Google“ pristatė kaip modernų ir vizualiai patrauklų, daugeliui tapo tik dar vienu įrodymu, kad estetika ne visada dera su patogumu. Nors naujasis dizainas turėjo įkvėpti šviežumo, jis sukėlė kritikos bangą internete.
„Material You“ filosofija: prarastas charakteris
Vienas didžiausių pokyčių – atnaujintas muzikos grotuvas. Vietoje anksčiau buvusio spalvingo albumo viršelio fono, kuris suteikdavo dinamikos, dabar dominuoja spalvos, paimtos iš telefono ekrano užsklandos. Iš pirmo žvilgsnio – tai vizualiai nuoseklus sprendimas, tačiau vartotojai teigia, kad taip buvo prarasta energija ir emocija, kurią suteikdavo albumo menas. Forumo „Reddit“ komentatoriai pastebi, kad naujas fonas dažnai atrodo blankus ir be ryškesnių akcentų, o bendra sąsajos nuotaika tapo pernelyg konservatyvi.
Negana to, albumo viršelis dabar sumažintas tiek, kad kai kuriems vartotojams tai kelia juoką, ypač vertikaliuose ekranuose. Tai ne tik sumažina vizualinį patrauklumą, bet ir atima dalį patogumo. Prie pat viršelio įterpta takelio eigos juosta užima vertingą vietą, tačiau nepanaudoja jos funkcionaliai – atsirado dideli „negyvi“ plotai, kurie dar labiau sustiprina įspūdį, kad naujasis dizainas nėra subalansuotas.
Modernumas ar estetika?
„Material You“ stiliaus esmė – vientisumas ir modernumas. Tačiau ši nuoseklumo siekianti filosofija kartais praranda žmogišką šilumą ir individualumą. Anksčiau ryškūs, pagal albumo viršelį pritaikyti fonai suteikdavo vairuotojams vizualinės energijos, padėdavo sukurti malonesnę atmosferą kelyje. Dabar – viskas suvienodinta ir galbūt patogiau programuotojams, bet ne akims.
Ne vienas vartotojas sarkastiškai klausia: ar naujasis „Android Auto“ sukurtas žmogui, ar tiesiog tam, kad atitiktų „Google“ dizaino dogmas? Atsakymai kol kas slypi tarp eilučių. Bendra nuomonė internete vienareikšmė – ankstesnė versija buvo patrauklesnė ir gyvesnė, net jei joje buvo mažiau „dizaino nuoseklumo“.

„Google“ tyla
Kol vartotojų nepasitenkinimas auga, „Google“ oficialiai į situaciją nereaguoja. Jokių komentarų, jokių pažadų dėl pokyčių ar kompromisų. Tai kuria įspūdį, kad technologijų milžinė renkasi strategiją „palaidos galvos smėlį“ – tarsi problema išsispręs savaime. Tačiau istorija rodo, kad vartotojų nuomonės ignoravimas ilgainiui gali atsisukti prieš pačią įmonę.
Tokios situacijos primena, kad skaitmeniniame pasaulyje estetika nėra vien tik dizaino klausimas – ji tiesiogiai veikia naudotojų patirtį ir emocijas. Jei dizaino pokyčiai atima malonumą, kurį suteikia kasdien naudojama programėlė, galiausiai pralaimi ne vartotojas, o kūrėjas, nes prarandamas pasitikėjimas.
Ne pirmas kartas, kai atnaujinimai nuvilia
Tai ne pirmas kartas, kai „Google“ produktų atnaujinimai susilaukia kritikos. Panaši situacija jau buvo kilusi su „YouTube“ dizaino pakeitimais, kai daugelis vartotojų ilgai skundėsi nepatogia navigacija ir per daug tuščios erdvės ekrane. Tokie pavyzdžiai rodo, kad net ir technologijų gigantai kartais pamiršta, jog vartotojo patirtis yra svarbesnė už dizaino madas. Estetika gali patraukti akį trumpam, tačiau patogumas lemia, ar vartotojas liks lojalus.
Vairavimo metu svarbiausia – aiškumas
Vartotojai taip pat primena, kad „Android Auto“ – ne telefonas, o vairavimo pagalbininkas. Tai reiškia, kad sąsajos aiškumas ir greitas informacijos atpažinimas yra esminiai saugumo aspektai. Per mažas albumo viršelis ar vizualiai neryškūs elementai gali prailginti akies užsibuvimo laiką ekrane, o tai vairuojant yra pavojinga. Todėl kai kurie kritikai teigia, kad „Google“ šiuo atveju aukodama ryškumą vardan nuoseklumo, netiesiogiai kenkia ir saugumo pojūčiui.
Ar „Google“ pakeis kursą?
Didžiausias klausimas dabar – ar „Google“ išgirs vartotojus. Istorijoje būta atvejų, kai stipri bendruomenės reakcija privertė įmones atsitraukti. Pavyzdžiui, „Microsoft“ buvo priversta koreguoti „Windows 11“ užduočių juostos funkcionalumą po masinių nusiskundimų. Jei vartotojų spaudimas išliks toks pat intensyvus, neatmestina, kad ir „Android Auto“ laukia panašus scenarijus.
Tačiau kol kas lieka tikėtis, kad kompanija nepasirinks kelio „mes žinome geriau“, o atsižvelgs į tuos, kurie kasdien naudojasi šia sistema – vairuotojus.
Nuotraukos asociatyvinės © Unsplash, © Canva.