ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Titulinis » Technologijos » Anime terapija: Japonijos mokslininkai sukūrė emocinį gydymą per istorijas ir empatiją
Technologijos

Anime terapija: Japonijos mokslininkai sukūrė emocinį gydymą per istorijas ir empatiją

Nojus Tamošiūnas
Autorius Nojus Tamošiūnas
Publikuota: 2025-11-03
Komentarų: 0
5 min. skaitymo
Anime terapija: Japonijos mokslininkai sukūrė emocinį gydymą per istorijas ir empatiją.
Anime terapija: Japonijos mokslininkai sukūrė emocinį gydymą per istorijas ir empatiją.

Japonija vėl nustebino pasaulį – šįkart ne technologijomis ar robotais, o netikėtu požiūriu į psichologinę sveikatą. Jokohamos miesto universitetas pradėjo testuoti unikalią interaktyvią internetinę terapiją, kuri atrodo tarsi anime stiliaus vaizdinis romanas. Šis novatoriškas projektas, vadinamas „anime terapija“, siekia padėti jauniems žmonėms spręsti emocines problemas ne per tradicinį kabinetą, o per istorijas, dialogus ir empatiją su personažais. Nors kol kas tai tik bandomasis etapas, idėja gali tapti nauju psichologinės pagalbos etapu – ten, kur terapija susitinka su kultūra.

Kai žaidimas tampa gydymo priemone

„Anime terapijos“ programa yra bendras Jokohamos universiteto ir korporacijos Dai Nippon Printing projektas. Pastaroji – komunikacijų ir elektronikos milžinė, kurios dalyvavimas psichikos sveikatos iniciatyvoje iš pirmo žvilgsnio atrodo netikėtas. Tačiau toks bendradarbiavimas atskleidžia Japonijai būdingą drąsą jungti skirtingas sritis – meną, technologijas ir mokslą – siekiant žmogaus gerovės.

Pati idėja kilo dar prieš kelerius metus. Italų psichiatras Francesco Panto pasiūlė, kad panirimas į anime pasaulį gali turėti terapinį poveikį: stebėdami veikėjų kovas, džiaugsmus ir nesėkmes, žmonės išmoksta pažinti savo emocijas ir priimti jas. Japonijos mokslininkai šią koncepciją pavertė realiu įrankiu – interaktyvia istorija, kurioje dalyviai kalbasi su šešiais unikaliais personažais, kiekvienas turinčiu savitą gyvenimo istoriją ir iššūkius.

Empatijos laboratorija ekrane

„Anime terapijos“ sesijos primena vizualinį romaną – populiarų žaidimų žanrą Japonijoje, kuriame žaidėjas dalyvauja istorijoje per dialogus ir pasirinkimus. Programos dalyviai įsitraukia į pokalbius su veikėjais, kurie kalba apie skausmą, santykius, nelygybę, vienišumą ar prasmės paieškas. Ši forma leidžia ne tik stebėti, bet ir patirti emocijas, o tai skatina empatiją ir savistabą.

Taip pat skaitykite

Ar elektromobiliai išties ekologiškas pasirinkimas?
Ar elektromobiliai išties ekologiškas pasirinkimas? Atsako ekspertai
2025-07-18
Kokiais atvejais su automobiliu geriau nevažiuoti?
Kokiais atvejais su automobiliu geriau nevažiuoti? Atsako mechanikai
2025-07-14
Ar gamta baudžia Rusiją? 8,8 balo žemės drebėjimas Rusijoje pridarė žalos ir Ramiajame vandenyne
Ar gamta baudžia Rusiją? 8,8 balo žemės drebėjimas Rusijoje pridarė žalos ir Ramiajame vandenyne
2025-07-30
Ar po penkerių metų Lietuvoje galėsime išsinuomoti tik elektromobilį? Briuselis atitrūkęs nuo realybės
Ar po penkerių metų Lietuvoje galėsime išsinuomoti tik elektromobilį? Kodėl Briuselis atitrūkęs nuo realybės
2025-07-29

Dabar projekte dalyvauja 20 savanorių – maža, bet tikslingai parinkta grupė jaunuolių. Testavimo etapas truks kelis mėnesius, o jo metu bus stebima, kaip tokia interaktyvi terapija veikia emocinę būseną, pasitikėjimą savimi ir socialinį jautrumą.

Anime terapija: Japonijos mokslininkai sukūrė emocinį gydymą per istorijas ir empatiją. Empatijos laboratorija ekrane

Pasiekti jauną žmogų jo pačio pasaulyje

Tyrėjų tikslas – pasiekti 18–29 metų amžiaus jaunuolius, grupę, kuri dažnai kenčia nuo psichologinių sunkumų, bet vengia tradicinės terapijos. Šio amžiaus žmonės dažnai jaučiasi nutolę nuo oficialaus pagalbos pasaulio – jiems lengviau atsiverti skaitmeninėje erdvėje nei gydytojo kabinete.

Mokslininkų laboratorija Minds1020Lab, vykdanti projektą, remiasi paprasta, bet svarbia mintimi: jei norime padėti žmogui, turime eiti į jo pasaulį. Šiandien daugelio jaunuolių pasaulis – tai anime, žaidimai ir skaitmeninės istorijos. Todėl terapijos perkėlimas į šią aplinką nėra tik eksperimentas, bet ir tiltas tarp dviejų kultūrų: mokslo ir popkultūros.

Anime terapija iš esmės keičia požiūrį į gydymą – iš pasyvios klausymosi patirties ji virsta aktyviu emociniu dalyvavimu. Jaunuolis čia nėra stebėtojas, jis tampa istorijos dalimi, o jo sprendimai turi reikšmę. Tokia patirtis gali padėti suprasti save giliau nei tradicinis pokalbis.

Nacionalinis tikslas: viena visuomenė, viena sveikata

Šis eksperimentas nėra pavienė iniciatyva. Jis yra platesnės Japonijos strategijos COI-NEXT dalis, kurios tikslas – kurti sveikesnę visuomenę, skatinti emocinę gerovę ir integruoti naujas technologijas į sveikatos sistemą. Projekto šūkis „One World, One Health“ skamba ambicingai, bet Japonijos mokslininkai tiki, kad technologijos ir kūrybiškumas gali padėti žmonėms ne tik išgyventi, bet ir jaustis laimingesniems.

Prieš įsitraukdami į programą, visi dalyviai atliko išsamius psichologinius testus. Pasibaigus kursui jie bus testuojami dar kartą – siekiant įvertinti pokyčius ir išmatuoti terapijos poveikį. Tai itin svarbus etapas: jei rezultatai bus teigiami, anime terapija galėtų būti taikoma plačiau – mokyklose, universitetuose ar net kaip papildomas gydymo metodas psichologijos klinikose.

Kai istorijos gydo

Terapija, paremta pasakojimu, nėra naujas reiškinys – pasakojimai žmones lydėjo nuo seniausių laikų. Tačiau Japonijos eksperimentas įrodo, kad istorijos gali būti ne tik pramoga, bet ir vaistas. Virtualus pasaulis, kuriame veikėjai kalba apie realias problemas, padeda atpažinti savo emocijas, o tai – pirmas žingsnis į gijimą.

Įdomu tai, kad ir žaidimų industrijoje jau seniai slypi terapinis potencialas. Vienas garsiausių nepriklausomų žaidimų, Celeste, laikomas depresijos ir nerimo metafora. Jo kūrėja Maddy Thorson pripažino, kad žaidimo kūrimas buvo tarsi saviterapijos procesas. Panašiai ir anime terapijos dalyviai per veikėjų istorijas atranda savo vidinį balsą.

Taip pat skaitykite

Blogiausi PIN kodai, kuriuos įsilaužėliai išbando pirmiausia
Blogiausi PIN kodai: skaitmenys, kuriuos įsilaužėliai išbando pirmiausia
2025-08-03
Automobilis su paskola: Ar verta? Atsako ekspertai
Automobilis su paskola: Ar verta? Atsako ekspertai
2025-08-06
Tepalo filtras motociklui – ar tikrai reikia keisti kas 1000 km?
Tepalo filtras motociklui – ar tikrai reikia keisti kas 1000 km? Meistrų nuomonės skiriasi
2025-07-29
Šios programėlės taps tikru pagalbininku planuojantiems pirkinius
Šios programėlės taps tikru pagalbininku planuojantiems savo pirkinius
2025-06-04
Anime terapija: Japonijos mokslininkai sukūrė emocinį gydymą per istorijas ir empatiją. Kai istorijos gydo

Ar anime gali pakeisti terapiją?

Kol kas anksti prognozuoti, ar anime terapija taps nauju psichologinės pagalbos standartu. Tačiau jos esmė – itin žmogiška: parodyti, kad emocijos nėra silpnybė, o supratimas apie save gali kilti net iš virtualaus pokalbio su animaciniu veikėju.

Japonija dar kartą įrodo, kad drąsa mąstyti netradiciškai gali virsti realiu sprendimu. Kai terapeutas ateina pas pacientą į jo pasaulį, tarp jų nebelieka sienos. O galbūt būtent ten – tarp dialogų, emocijų ir fikcijos – slypi naujas kelias į psichologinę sveikatą.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

ŽYMOS:animeemocinė sveikataistorijosjaponijaterapijaŽaidimai

AutoriusNojus Tamošiūnas
Esu Nojus Tamošiūnas – rašau apie technologijas, mokslą, automobilius ir IT. Mane domina viskas, kas keičia mūsų kasdienybę: nuo naujausių išmaniųjų įrenginių iki pažangos dirbtinio intelekto srityje. Savo tekstuose stengiuosi sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai ir suprantamai – kad kiekvienas skaitytojas rastų ką nors įdomaus ir naudingo.

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

Pigios rudens kelionės po Europą: kur šilta spalį?
Įdomu

Pigios rudens kelionės po Europą: kur šilta spalį?

Lauro lapai ir jų panaudojimas virtuvėje
Gyvenimas

Pasak ekspertų lauro lapai padės atsikratyti vienos problemos virtuvėje

Ar būtina visiškai atsisakyti cukraus? Mitybos specialistės patarimai
Sveikata ir grožis

Ar būtina visiškai atsisakyti cukraus? Mitybos specialistės patarimai

Šie kūno pojūčiai gali rodyti rimtas problemas
Sveikata ir grožis

10 kūno pojūčių, kurie gali atskleisti rimtas problemas

Ką apie vaiko charakterį gali išduoti kraujo grupė?
Įdomu

Ką apie vaiko charakterį gali išduoti kraujo grupė?

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?