ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Titulinis » Technologijos » Automobiliai » Ar po penkerių metų Lietuvoje galėsime išsinuomoti tik elektromobilį? Kodėl Briuselis atitrūkęs nuo realybės
Automobiliai

Ar po penkerių metų Lietuvoje galėsime išsinuomoti tik elektromobilį? Kodėl Briuselis atitrūkęs nuo realybės

Nojus Tamošiūnas
Autorius Nojus Tamošiūnas
Publikuota: 2025-07-29
Komentarų: 0
5 min. skaitymo

Europos Sąjungos klimato politika įgauna vis griežtesnį pavidalą. Vokietijos žiniasklaida paviešino dar neskelbtus Europos Komisijos dokumentus, kurie rodo, kad nuo 2030 m. didelės įmonės ir automobilių nuomos bendrovės galės įsigyti tik elektromobilius. Kitaip tariant, benzininės ir dyzelinės transporto priemonės būtų eliminuotos iš komercinės rinkos. Šios idėjos kritikai neabejoja – tokia tvarka gali sukelti masinius bankrotus ir ypač pakenkti turizmo bei paslaugų sektoriams, tarp jų ir Lietuvoje.

Ar po penkerių metų Lietuvoje galėsime išsinuomoti tik elektromobilį? Briuselis atitrūkęs nuo realybės
Ar po penkerių metų Lietuvoje galėsime išsinuomoti tik elektromobilį? Briuselis atitrūkęs nuo realybės

Tik elektromobiliai nuomai ir įmonėms

Pagal šį planą, naujo vidaus degimo variklio automobilio komerciniam naudojimui užregistruoti nebebus galima jau po penkerių metų. Tokia tvarka paliestų apie 60 % visos naujų automobilių rinkos Europoje. Privatiems pirkėjams degalais varomas automobilis dar būtų prieinamas, tačiau verslai, įskaitant automobilių nuomos įmones, privalėtų rinktis tik elektromobilius.

Tai reikštų, kad turistai, atvykę į Lietuvą ar keliaujantys po Baltijos šalis, nuomos punktuose rastų tik elektromobilius – net jei jų kelionės maršrutas driektųsi per vietoves, kur įkrovimo stotelių beveik nėra.

Kritika iš pramonės ir politikų

Sixt valdybos narys Nico Gabrielas šią idėją „Der Spiegel“ interviu pavadino „visiškai nepraktiška“. Jis pabrėžė, kad visoje Europoje, įskaitant Lietuvą, trūksta patikimos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros. Pasak jo, tokie ribojimai atbaidytų turistus nuo automobilių nuomos ir priverstų daugelį bendrovių nutraukti veiklą.

Taip pat skaitykite

Xiaomi YU7 Max elektromobilis. Nuotraukos šaltinis: electrek.co
Xiaomi – ne tik telefonai. Unikalus Xiaomi YU7 Max elektromobilis tikrai atima žadą
2025-07-02
Audi revoliucija hibridų pasaulyje: kai tylus važiavimas susitinka su sportiniu charakteriu
Audi revoliucija hibridų pasaulyje: kai tylus važiavimas susitinka su sportiniu charakteriu
2025-08-07
Ar žinote kas buvo pirmasis mobiliųjų telefonų gamintojas pasaulyje? Martinas Cooperis. Motorola. Nuotraukos šaltinis: ABC.net.au
Pasitikrinkite, ar žinote, kas buvo pirmasis mobiliųjų telefonų gamintojas pasaulyje?
2025-07-08
Asus Proart P16 H7606 nešiojamas kompiuteris. Šaltinis: asus.com
Asus ProArt P16 H7606 (2025) – aukštos klasės kūrybinis nešiojamas kompiuteris su pažangiomis AI funkcijomis
2025-06-09

Vokietijos automobilių pramonės asociacija bei nemažai Europos politikų šiam planui taip pat prieštarauja. Europos Parlamento narys Markus Ferberis kreipėsi į Europos Komisijos pirmininkę Ursulą von der Leyen, ragindamas atsisakyti šio „žalingo projekto“. Politikas Tilmanas Kubanas apkaltino Briuselį visišku realybės neigimu ir nesugebėjimu įvertinti praktinių pasekmių.

Grėsmė Lietuvos turizmui ir verslams

Lietuvoje tokie pokyčiai smogtų iš karto kelioms sritims. Pirma, automobilių nuomos bendrovės, ypač veikiančios oro uostuose ir aptarnaujančios užsienio turistus, susidurtų su milžiniškomis investicijų į elektromobilius ir jų priežiūrą sąnaudomis. Antra, daugelis užsieniečių, norinčių keliauti po šalies regionus ar kaimo vietoves, galėtų tiesiog atsisakyti kelionės automobiliu, nes įkrovimo stotelių tinklas už Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos ribų išlieka fragmentiškas.

Tai reiškia, kad sumažėtų turistų išlaidos vietos viešbučiams, restoranams, muziejams, o tai neišvengiamai paveiktų regionų ekonomiką.

Ne tik nuoma – smūgis ir įmonių autoparkams

Šis draudimas būtų skaudus ir Lietuvos įmonėms, turinčioms automobilių parkus: kurjerių tarnyboms, techninės priežiūros įmonėms, statybos rangovams. Elektromobiliai kol kas nėra pakankamai pritaikyti ilgiems maršrutams ar intensyviam darbui – o jų kaina, palyginti su vidaus degimo variklio automobiliais, vis dar gerokai didesnė.

Nepaisant deklaruojamų žaliosios politikos tikslų, tokia tvarka iš esmės priverstų verslą mokėti daugiau ir dirbti mažiau efektyviai.

Įkrovimo tinklas – nepasiruošęs

Lietuvos elektromobilių įkrovimo infrastruktūra dar tik kuriama. Nors pagrindinėse magistralėse jau galima rasti įkrovimo stotelių, jų galingumas ir skaičius dažnai nėra pakankamas, kad patenkintų didelį automobilių srautą. Be to, daugelyje kaimo vietovių stotelės vis dar yra retenybė.

Turistui, atvykusiam į Lietuvą iš, pavyzdžiui, JAV ar Japonijos, tokia situacija gali tapti rimta kliūtimi keliauti. Reikia prisiminti, kad kelionės elektromobiliu planavimas reikalauja daugiau laiko ir žinių, o tai daugeliui svečių yra nepatogu.

Ar po penkerių metų Lietuvoje galėsime išsinuomoti tik elektromobilį? Briuselis atitrūkęs nuo realybės. Įkrovimo stotelių stygius

Ekonominės pasekmės gali būti skaudžios

Jei planas įsigalios be išimčių ar pereinamojo laikotarpio, mažos ir vidutinės įmonės patirs didžiulį finansinį spaudimą. Naujo elektromobilio kaina Lietuvoje gali viršyti 40 tūkst. eurų, o komerciniam parkui atnaujinti gali prireikti milijoninių investicijų. Net ir gavus ES subsidijas, daliai verslų tai bus nepakeliama našta.

Taip pat skaitykite

Atskleidė priežastis, kada geriau nesinaudoti telefonu.
Atskleidė priežastis, kada geriau nesinaudoti telefonu
2025-08-12
„Starlink“ Ukrainos karo prieš Rusiją išsigelbėjimas. Kaip jis pakeitė karo eigą?
„Starlink“ Ukrainos karo prieš Rusiją išsigelbėjimas. Kaip jis pakeitė karo eigą?
2025-09-15
Tiesa, kurią nutyli automatinių plovyklų savininkai
Tiesa, kurią nutyli automatinių plovyklų savininkai: kiek iš tikrųjų kainuoja patogumas?
2025-07-24
Kokiais atvejais geriau nesinaudoti dirbtinio intelekto bendravimo programa?
Kokiais atvejais geriau nesinaudoti dirbtinio intelekto bendravimo programa?
2025-07-31

Tai gali paskatinti ne tik automobilių nuomos kainų šuolį, bet ir paslaugų sektoriaus nuosmukį, nes klientai vengs brangesnių paslaugų ar ieškos alternatyvų.

Kada spręs Briuselis?

„Bild am Sonntag“ skelbia, kad įstatymo projektas bus pateiktas svarstymui jau 2025 m. vasaros pabaigoje. Po to jis keliaus į ES Tarybą ir Europos Parlamentą. Europos Komisijos atstovė patvirtino, kad darbai vyksta, tačiau detalių kol kas neatskleidė.

Iki šiol panašūs sprendimai dažnai būdavo lydimi kompromisų ar pereinamųjų laikotarpių, tačiau dabartinis planas, panašu, stumiamas į priekį be rimtų diskusijų dėl infrastruktūros pasirengimo ar ekonominių pasekmių.

Lietuvai reikia balso Briuselyje

Akivaizdu, kad Lietuvos atstovai Briuselyje turės aiškiai išsakyti savo poziciją – ypač dėl regionų, kuriuose įkrovimo stotelių infrastruktūra dar ilgai nebus prilygstanti Vakarų Europos standartams. Priešingu atveju sprendimas, priimtas Europos mastu, taps didžiuliu galvos skausmu tiek verslui, tiek keliautojams mūsų šalyje.

ŽYMOS:Briuseliselektromobiliai

AutoriusNojus Tamošiūnas
Esu Nojus Tamošiūnas – rašau apie technologijas, mokslą, automobilius ir IT. Mane domina viskas, kas keičia mūsų kasdienybę: nuo naujausių išmaniųjų įrenginių iki pažangos dirbtinio intelekto srityje. Savo tekstuose stengiuosi sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai ir suprantamai – kad kiekvienas skaitytojas rastų ką nors įdomaus ir naudingo.

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

Naminiai traškučiai
Receptai

Naminiai traškučiai – greitas ir paprastas receptas

Sodas ir daržas

Geriausių sodininkų patarimų 10-tukas auginantiems vaismedžius ir vaiskrūmius

Kokia yra kiaušinių nauda organizmui?
Sveikata ir grožis

Sužinokite, kas nutinka jūsų organizmui, jei per dieną suvalgote 3 kiaušinius

Ar iš tikrųjų reikia genėti šilauoges?
Sodas ir daržas

Ar iš tikrųjų reikia genėti šilauoges? Patvirtinsime kartą ir visiems laikams

Purūs amerikietiški blyneliai su karamelizuotais obuoliais
Blynai

Purūs amerikietiški blyneliai su karamelizuotais obuoliais

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?