ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Titulinis » Technologijos » Automobiliai » Atsarginis ratas automobilyje. Kiek galima važiuoti ir ką būtina žinoti?
Automobiliai

Atsarginis ratas automobilyje. Kiek galima važiuoti ir ką būtina žinoti?

Nojus Tamošiūnas
Autorius Nojus Tamošiūnas
Publikuota: 2025-09-22
Komentarų: 0
5 min. skaitymo

Niekas nenori susidurti su padangos gedimu kelionėje. Staiga praplyšusi ar nuplėšta padanga gali sugadinti planus, atimti laiką ir kelti stresą. Laimei, tinkamai paruoštas atsarginis ratas gali tapti tikru išsigelbėjimu. Tačiau ne visi žino, kokia atsarginio rato rūšis geriausia, kiek galima juo važiuoti ir kaip tinkamai jį pripūsti.

Atsarginis ratas automobilyje. Kiek galima važiuoti ir ką būtina žinoti?
Atsarginis ratas automobilyje. Kiek galima važiuoti ir ką būtina žinoti?

Pilno dydžio atsarginis ratas – patikimas sprendimas

Pilno dydžio atsarginis ratas yra praktiškas ir saugus sprendimas. Jo išmatavimai, greičio ir apkrovos charakteristikos atitinka pagrindines automobilio padangas, todėl važiuojant juo nereikia keisti įpročių ar mažinti greičio. Tiesiog turėdami tinkamą ratlankį ir keltuvą, galite per kelias minutes pakeisti padangą ir tęsti kelionę.

Šio rato pranašumas akivaizdus – jis suteikia galimybę važiuoti įprastu greičiu ir nekelia papildinių rūpesčių. Tačiau yra ir trūkumų. Pilno dydžio atsarginis ratas yra sunkus ir užima daug vietos bagažinėje. Jei gamintojas neįrengė specialios vietos jam laikyti, teks aukoti dalį bagažo vietos. Be to, sezoniškumas gali sukelti problemų: žiemą turint vasarinę padangą ar atvirkščiai – gali būti sunku užtikrinti pakankamą sukibimą su kelio danga. Idealiausia turėti dvi atsargines padangas – po vieną kiekvienam sezonui.

„Space-saver“ arba laikinasis ratas

Kita alternatyva – tai laikinasis, dažniau vadinamas „space-saver“ ratas. Jis yra mažesnio diametro, siauresnis ir montuojamas ant plieninio ratlankio. Pagrindinis šios technologijos pranašumas – sutaupoma vieta bagažinėje, tačiau vairuotojui tenka laikytis griežtų apribojimų.

Taip pat skaitykite

Karo akivaizdoje: kuris automobilis patikimesnis – elektrinis ar varomas kuru?
Karo akivaizdoje: kuris automobilis patikimesnis – elektrinis ar varomas kuru?
2025-06-19
Pavojinga situacija kelyje: kas kaltas, kai lenkiantis automobilis susiduria su sukančiu kairėn?
Pavojinga situacija kelyje: kas kaltas, kai lenkiantis automobilis susiduria su sukančiu kairėn?
2025-09-10
Kaip išvalyti nešvariausias vietas automobilyje. Ekspertų patarimai
Kaip išvalyti sunkiai pasiekiamas ir nešvariausias vietas automobilyje? Atsako ekspertai
2025-07-30
Šis netinkamas daiktas automobilyje gali kainuoti prarastą technikinę
Šis netinkamas daiktas automobilyje gali kainuoti prarastą technikinę
2025-07-10

Pirmiausia, su laikinuoju ratu reikėtų kuo greičiau vykti į autoservisą, kad būtų suremontuota pagrindinė padanga. Greitis turėtų būti ribojamas iki 80 km/h, nes trūksta sukibimo, kas ypač juntama posūkiuose ir stabdant. Kai kurie automobilio sistemos, tokios kaip ABS, ESP ar padangų slėgio stebėjimo įranga, gali rodyti klaidą. Nors įstatymai nenurodo tikslaus atstumo, kurį galima nuvažiuoti laikinuoju ratu, jo tikslas – tik nuvykti iki serviso, todėl ilgesnė kelionė gali pažeisti techninius reikalavimus ir teoriškai būti baudžiama.

Koks slėgis tinkamiausias atsarginiam ratui?

Pilno dydžio atsarginis ratas turėtų būti pripūstas taip pat, kaip ir kitos padangos tame pačiame ašyje. Kartais vairuotojai padidina slėgį apie 0,3 bar, kad apsisaugotų nuo galimo slėgio kritimo. Laikinasis ratas turi specifinę konstrukciją – mažą ratlankį ir siaurą padangą, todėl vidinis slėgis turi būti didesnis, paprastai 4,2–4,5 bar.

Svarbu reguliariai tikrinti tiek pilno dydžio, tiek kompaktinių ratų slėgį – bent kartą per kelis mėnesius. Tai užtikrina, kad atsarginis ratas bus paruoštas, kai tik prireiks, ir sumažina netikėtų problemų riziką kelionės metu.

Atsarginis ratas – neprivalomas, bet labai rekomenduojamas

Teisės aktai vairuotojų nepriverčia turėti atsarginio rato, todėl gamintojai dažnai taupo, neįrengdami jo naujuose automobiliuose. Alternatyvos – padangų taisymo rinkiniai arba run-flat padangos, leidžiančios važiuoti iki 80 km po oro praradimo. Tačiau dažnai gedimas būna toks stiprus, kad jokios technologijos nepadeda. Turint atsarginį ratą, kelionė nesibaigs dėl netikėtos padangos problemos.

Ruošiantis kelionei verta žinoti: atsarginis ratas yra daugiau nei tik atsarginė detalė. Tai jūsų saugumo garantas, galimybė neprarasti laiko ir streso kelyje, o tinkamai paruoštas – tikras kelionės partneris

Atsarginis ratas automobilyje. Kiek galima važiuoti ir ką būtina žinoti? Atsarginis ratas neprivalomas, bet rekomenduojamas

Kaip tinkamai laikyti atsarginį ratą?

Net geriausias atsarginis ratas gali tapti nenaudingas, jei jis laikomas netinkamai. Pilno dydžio arba laikinasis ratas turi būti laikomas švarioje, sausoje vietoje, vengiant tiesioginių saulės spindulių ir drėgmės. Laikui bėgant gumos mišinys gali susidėvėti ar prarasti elastingumą, todėl net ir nenaudojamą ratą rekomenduojama kartais patikrinti, pasukant jį ir įvertinant padangos būklę bei slėgį. Tai ypač aktualu laikiniems „space-saver“ ratams, kurių konstrukcija yra labiau jautri deformacijai.

Be reguliaraus slėgio tikrinimo, verta atkreipti dėmesį ir į ratlankius. Pilno dydžio atsarginio rato ratlankiai turi būti be rūdžių, įbrėžimų ar deformacijų, nes bet kokia mechaninė žala gali trukdyti saugiai pakeisti padangą. Laikinieji ratlankiai, dažniausiai plieniniai, gali būti lengviau pažeidžiami, todėl prieš montuojant juos reikia kruopščiai apžiūrėti. Taip pat verta pasirūpinti, kad automobilio įrankiai, reikalingi rato keitimui – raktas, keltuvas ar veržliarakčiai – būtų lengvai prieinami ir veikiantys.

Atsarginis ratas ilgose kelionėse

Ilgesnėse kelionėse atsarginis ratas tampa ne tik atsarginiu sprendimu, bet ir psichologine parama vairuotojui. Žinodami, kad turite galimybę pakeisti padangą bet kur, kelionės metu jaučiatės saugesni. Pilno dydžio ratas leidžia važiuoti įprastu greičiu ir nesijaudinti dėl netikėtų ribojimų, o laikinasis ratas padeda pasiekti artimiausią servisą, išvengiant kelionės nutrūkimo.

Taip pat skaitykite

Automobilio priežiūra. Rūpinkitės savarankiškai ir sutaupykite
8 Išmanūs būdai sutaupyti pinigų automobilio priežiūrai
2025-08-25
Tesla Model X. Automobilių salonai laikomi pačiais nepaktiškiausiais. Nuotraukos šaltinis: tesla.com
Kai grožis viršija praktiškumą: automobilių salonai laikomi pačiais nepraktiškiausiais
2025-07-14
Pigūs ratlankiai, kurie atrodo kaip brangūs – štai kur ieškoti ir kaip nesuklysti
Pigūs ratlankiai, kurie atrodo kaip brangūs – štai kur ieškoti ir kaip nesuklysti
2025-07-29
Defender perdavimas Rokui Baciuškai 4.
Rokas Baciuška sės prie legendinio „Defender“ vairo ir Dakaro ralyje, ir Lietuvoje
2025-06-19

Svarbu paminėti, kad atsarginis ratas – tai ne visavertė ilgalaikė alternatyva. Jis neturėtų būti naudojamas kaip nuolatinė padanga, nes tai gali pakenkti automobilio stabilumui ir saugumui, ypač posūkiuose ar slidžiame kelyje. Atsarginis ratas visada turėtų būti laikomas tik pagal numatytą paskirtį – kaip priemonė atvykti į serviso punktą.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

ŽYMOS:Atsarginis rataspadangosRatai

AutoriusNojus Tamošiūnas
Esu Nojus Tamošiūnas – rašau apie technologijas, mokslą, automobilius ir IT. Mane domina viskas, kas keičia mūsų kasdienybę: nuo naujausių išmaniųjų įrenginių iki pažangos dirbtinio intelekto srityje. Savo tekstuose stengiuosi sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai ir suprantamai – kad kiekvienas skaitytojas rastų ką nors įdomaus ir naudingo.

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

Moliūgų apkepas su džiovintais vaisiais
Apkepai

Moliūgų apkepas be miltų, varškės ir cukraus patiks visai šeimai

7 dažniausiai pasitaikančios remonto klaidos vonios kambaryje
Gyvenimas

7 dažniausiai pasitaikančios remonto klaidos vonios kambaryje

Kur paslėpti pinigus: geriausios valiutos slėptuvės
Gyvenimas

Kur paslėpti pinigus: geriausios valiutos slėptuvės

Kokių maisto produktų reikėtų vengti, kad nesusirgtumėte vėžiu?
Sveikata ir grožis

Kokių maisto produktų reikėtų vengti, kad nesusirgtumėte vėžiu?

Nežinojimo svarba
Gyvenimas

Nežinojimo svarba mūsų emocinei būklei: kodėl tai naudinga?

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?