ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Home » Audros ir liūtys – spąstai vairuotojams: kodėl automatiniai žibintų jutikliai gali jus nuvilti
Automobiliai

Audros ir liūtys – spąstai vairuotojams: kodėl automatiniai žibintų jutikliai gali jus nuvilti

Nojus Tamošiūnas
Autorius Nojus Tamošiūnas
Publikuota: 2025-08-02
Komentarų: 0
4 min. skaitymo
Audros ir liūtys – spąstai vairuotojams: kodėl automatiniai žibintų jutikliai gali jus nuvilti. Automatinis režimas ne garantija
Audros ir liūtys – spąstai vairuotojams: kodėl automatiniai žibintų jutikliai gali jus nuvilti. Automatinis režimas ne garantija

Šiuolaikiniai automobiliai vairuotojams suteikia daugybę patogumų – jie gali patys užsivesti, pristabdyti prieš kliūtį, įspėti apie eismo juostos pakeitimą ir netgi automatiškai įjungti žibintus. Tačiau realybė yra tokia, kad elektroninės pagalbinės sistemos ne visada veikia taip, kaip tikimės. Ypač sudėtingomis oro sąlygomis – per liūtis, audras ar smarkų lietų – net ir pažangiausi prieblandos jutikliai gali „apakti“. Tokiais atvejais jie gali neįjungti artimųjų šviesų, palikdami automobilį praktiškai nematomą kitiems eismo dalyviams.

Kai šviesos įjungtos, bet automobilis vis tiek „nematomas“

Daugelyje automobilių užvedus variklį automatiškai įsijungia dienos žibintai, dažniausiai LED tipo. Jie šviečia tik į priekį, todėl galinėje dalyje automobilis lieka tamsus. Švaraus oro ir gero matomumo sąlygomis tiek pakanka, tačiau lietuje, rūke ar audros metu toks apšvietimas tampa pavojingas – kiti vairuotojai gali jūsų tiesiog nepastebėti, ypač žiūrėdami į automobilį iš galo.

Dienos žibintai skirti tik šviesiam paros metui ir geroms oro sąlygoms. Jei matomumas prastėja – debesys užtemdo dangų, pradeda lyti ar tvyro rūkas – būtina nedelsiant persijungti į artimąsias šviesas. Ir tai reikia daryti rankiniu būdu, nes automatiniai jutikliai ne visada reaguoja laiku arba gali visai nesureaguoti.

Įstatymas aiškus: atsakomybė – vairuotojui, ne elektronikai

Kelių eismo taisyklės Lietuvoje numato, kad vairuotojas visada privalo užtikrinti tinkamą transporto priemonės apšvietimą. Net jei jūsų automobilis turi automatinį žibintų įjungimo režimą, policijos pareigūnui tai nerūpės. Jeigu važiuosite be reikiamų artimųjų šviesų esant blogam matomumui, būtent jūs būsite atsakingas.

Baudos už tokį pažeidimą gali būti reikšmingos – nors Lenkijoje jos siekia apie 200 zlotų (maždaug 45 eurus) ir papildomai skiriami baudos balai, Lietuvoje už analogišką pažeidimą taip pat numatyta administracinė atsakomybė, siekianti 30-90, o kartais net ir 200 eurų. Svarbiausia – rizikuojate ne tik pinigais, bet ir savo bei kitų saugumu.

Automatinis režimas – pagalba, o ne garantija

Prieblandos jutikliai puikiai veikia įprastomis sąlygomis – įjungia žibintus tuneliuose, saulei leidžiantis ar sutemus. Tačiau dieną, kai nėra visiškai tamsu, bet matomumą smarkiai mažina krituliai, sistema gali nesuveikti. Tai reiškia, kad jūs ir toliau važiuosite su vien tik dienos žibintais, nors sąlygos reikalauja naudoti artimąsias šviesas.

Dalis vairuotojų pernelyg pasitiki elektronika. Tačiau nei jutikliai, nei kompiuteriai nemato audros taip, kaip ją mato žmogus. Būtent vairuotojas turi įvertinti situaciją ir priimti sprendimą – įjungti artimąsias šviesas rankiniu būdu.

Audros ir liūtys – spąstai vairuotojams: kodėl automatiniai žibintų jutikliai gali jus nuvilti. Automatinis režimas ne garantija

Kodėl tai itin aktualu Lietuvoje

Lietuvos klimatas – nepastovus, o vasaros audros ir staigūs lietūs gali užklupti bet kurią akimirką. Tokiomis sąlygomis matomumas keliuose krenta akimirksniu. Jei važiuojate magistrale ar užmiesčio keliu, kiti vairuotojai gali pastebėti jus per vėlai, ypač jei jūsų automobilio galiniai žibintai nedega.

Tai ypač pavojinga važiuojant už sunkiasvorių transporto priemonių, kurios purškia daug vandens, arba esant spūstyje, kai matomumas ribotas. Dėl šios priežasties specialistai ragina vairuotojus nesiremti vien automatika, o visada patiems kontroliuoti žibintų įjungimą.

Audra – rimtas išbandymas elektronikai

Stiprios liūtys ir perkūnijos ne tik mažina matomumą, bet ir trikdo kai kurių automobilio sistemų darbą. Prieblandos jutikliai veikia pagal šviesos intensyvumo pokyčius, tačiau tankūs debesys ir lietaus užuolaida gali būti interpretuojami skirtingai. Sistema gali „nuspręsti“, kad šviesos dar nereikia, nors realios vairavimo sąlygos reikalauja priešingo sprendimo.

Būtent todėl patyrę vairuotojai rekomenduoja: jei pradėjo lyti arba debesys užtemdė dangų, įjunkite artimąsias šviesas patys – nelaukite, kol tai padarys automobilis.

Atsakingas vairavimas prasideda nuo matomumo

Eismo saugumo specialistai primena – jūsų matomumas kitiems vairuotojams yra vienas svarbiausių saugaus vairavimo elementų. Net jei manote, kad matote gerai, svarbu įsitikinti, jog ir kiti jus mato. Rankiniu būdu įjungtos artimosios šviesos liūties metu gali išgelbėti gyvybes.

Technologijos yra puikus pagalbininkas, bet galutinį sprendimą visada turi priimti žmogus.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

ŽYMOS:Automobilių farosAutomobilių lemposAutomomatiniai žibintų jutikliai

AutoriusNojus Tamošiūnas
Esu Nojus Tamošiūnas – rašau apie technologijas, mokslą, automobilius ir IT. Mane domina viskas, kas keičia mūsų kasdienybę: nuo naujausių išmaniųjų įrenginių iki pažangos dirbtinio intelekto srityje. Savo tekstuose stengiuosi sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai ir suprantamai – kad kiekvienas skaitytojas rastų ką nors įdomaus ir naudingo.

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

Motorola Edge 60“ – ar tai naujasis vidutinės klasės karalius? Nuotraukos šaltinis: motorola.com
Technologijos

Motorola Edge 60“ – ar tai naujasis vidutinės klasės karalius?

2025-06-10
Tiesa, kurią nutyli automatinių plovyklų savininkai
Automobiliai

Tiesa, kurią nutyli automatinių plovyklų savininkai: kiek iš tikrųjų kainuoja patogumas?

2025-07-24
Ar verta naudoti energijos taupymo režimą telefone? Visa tiesa apie jo poveikį jūsų įrenginiui
IT naujienos

Ar verta naudoti energijos taupymo režimą telefone? Visa tiesa apie jo poveikį jūsų įrenginiui

2025-07-21
Pateikė atsakymus, kodėl geriau nesinaudoti Wi-Fi viešose vietose.
IT naujienos

Pateikė atsakymus, kodėl geriau nesinaudoti Wi-Fi viešose vietose

2025-07-02

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?