BMW dar kartą priminė apie savo lyderystę, pristatydama 2025-ųjų metų iX modelį – pažangų, tvarų ir galingą elektromobilį, kuris apibrėžia ateities mobilumą. Flagmanu vadinamas automobilis jungia pažangiausias technologijas, išskirtinį komfortą ir drąsų dizainą. Tai ne tik transporto priemonė, bet ir BMW elektrifikacijos strategijos veidrodis.
Išskirtinis dizainas: nuo drąsos iki subtilumo
2025 metų iX modelis žymi naują BMW dizaino erą – išlaikydamas prekinį ženklo identitetą, jis siūlo atnaujintą, dar labiau aerodinaminę išvaizdą. Priekinė dalis su charakteringomis, uždaromis „kidney“ grotelėmis, siaurais LED žibintais ir švariais paviršiais perteikia tvirtą charakterį ir tvarumo viziją.
Į akis krinta netradicinės formos ratai, plokščios durų rankenos, švarios šoninės linijos bei prabangos segmentui būdingas proporcingumas. Vizualiai iX išlieka atpažįstamai „BMW“, tačiau drąsiai žengia į elektromobilių dizaino ateitį. Aerodinaminis pasipriešinimo koeficientas vos 0,25, kuris itin svarbus ridos optimizavimui.
Technologinis branduolys: galia, baterija ir įkrovimas
BMW iX 2025 modelis aprūpintas penktosios kartos „eDrive“ technologija, kuri pasižymi efektyvumu, našumu ir lankstumu. Priklausomai nuo versijos, iX pasiūlo iki 650 AG galios (M70 versijoje) ir iki 701 km ridos pagal WLTP ciklą (xDrive60 versijoje).
Modelių palyginimas:
Modelis | Galia | Rida (WLTP) | Įsibėgėjimas (0–100 km/h) | Varantieji ratai |
---|---|---|---|---|
iX xDrive45 | 402 AG | ~600 km | ~5,1 s | AWD |
iX xDrive60 | 536 AG | 701 km | ~4,6 s | AWD |
iX M70 xDrive | 650 AG | ~600 km | ~3,5 s | AWD |
Kiekvienas modelis palaiko greitojo įkrovimo funkciją: iki 195 kW, todėl per 30 minučių galima papildyti iki 80 % baterijos. Gamintojas taip pat patobulino šilumos valdymo sistemą, leidžiančią optimizuoti įkrovimą ir ilgesnėse kelionėse.
Išmanus salonas: komfortas ir technologijos viename
BMW iX vidus – tai futuristinis komforto, tvarumo ir skaitmeninių sprendimų derinys. Akį traukia dvigubas lenktas ekranas, kurį sudaro 12,3 colių prietaisų skydelis ir 14,9 colių centrinis ekranas. Visa tai sujungta į vientisą valdymo paviršių su „BMW Operating System 8.5“.
Pagrindiniai išmanūs sprendimai:
- Valdymas balsu („Hey BMW“ komanda);
- Gestų atpažinimas;
- „Over-the-air“ atnaujinimai;
- AI maršrutų planavimas pagal įpročius;
- Papildytos realybės navigacija;
- Individualūs vartotojo profiliai ir nustatymai.
Akustinį komfortą užtikrina specialūs langų stiklai bei aktyvi triukšmo slopinimo sistema, o „Bowers & Wilkins“ garso sistema (papildomai) sukuria koncertų salės efektą salone.
Tvarus požiūris: prabanga be sąžinės graužaties
BMW ne tik perėjo prie elektros – jis pergalvojo automobilių gamybą. iX interjere naudojamos perdirbtos medžiagos: augalinės kilmės oda, jūros plastiko perdirbiniai, natūralus medinis dekoras ir tvarus aliuminis. Visa tai – be kompromisų kokybei.
Gamintojas taip pat naudoja žaliąją energiją gamybos procesuose, o baterijos surinkimo grandinėje ribojamas kobalto naudojimas – užtikrinant socialinę atsakomybę.
iX – BMW elektrinės strategijos šerdis
BMW planuoja iki 2030 metų daugiau nei 50 % savo automobilių parduoti kaip elektromobilius. Naujasis iX – vienas kertinių modelių šiame plane, skirtas tiek ilgamečiams BMW vairuotojams, tiek tiems, kurie ieško pirmojo premium elektromobilio.
BMW taip pat siekia kurti „Neue Klasse“ platformą – visiškai naują elektrinių automobilių bazę, kuri pasirodys nuo 2026 m. iX, nors sukurta ant dabartinės platformos, jau dabar atitinka daugelį šios ateities vizijos elementų.
Ar tai Tesla konkurentas?
Automobilių ekspertai iX dažnai lygina su „Tesla Model X“, „Mercedes EQE SUV“ ir „Audi Q8 e-tron“, kadangi visi šie modeliai atstovauja prabangos klasės elektriniams visureigiams. „Tesla Model X“ išsiskiria įspūdinga akceleracija ir programinės įrangos integracija, „Mercedes EQE SUV“ siūlo rafinuotą komfortą ir tylą, o „Audi Q8 e-tron“ – solidų vokišką stabilumą bei pažangią keturių varomųjų ratų sistemą.
Tačiau BMW stiprybė – tai ne tik skaičiai ar galia. Tai – inžinerijos tradicija, kuri dešimtmečiais formavo vairavimo kultūrą, išskirtinį dinamizmą ir emocinį ryšį tarp vairuotojo ir automobilio. BMW iX išlaiko šį DNR net elektromobilio formoje – jame juntama klasikinė galios valdymo pusiausvyra, preciziškas vairavimas ir interaktyvus ryšys su technologijomis, kurios neslepia, o išryškina automobilio charakterį.
Jeigu ieškote automobilio, kuris ne tik turi elektrinį variklį, bet ir siūlo tikrą premium pojūtį, iX gali tapti logišku pasirinkimu. Tai ne tik technologinis produktas – tai gyvenimo būdo pasirinkimas. iX atstovauja tiems, kurie vertina kokybę, atsakomybę už aplinką ir nenori atsisakyti emocinio vairavimo net elektrinio mobilumo eroje. Tai automobilis, kuris ne tik juda tyliai – jis kalba BMW kalba.
Kaina ir prieinamumas
Lietuvoje 2025 m. BMW iX modelių kainos prasideda nuo maždaug 87 000 eurų (xDrive45 versija), o M70 versija gali siekti ir per 130 000 eurų. Pirkėjams siūlomos įvairios įrangos komplektacijos bei papildomos individualizavimo galimybės.
Automobilis jau prieinamas užsakymams BMW atstovybėse, o pirmieji modeliai klientus pasiekia dar šių metų viduryje.