ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Home » Kai grožis viršija praktiškumą: automobilių salonai laikomi pačiais nepraktiškiausiais
Automobiliai

Kai grožis viršija praktiškumą: automobilių salonai laikomi pačiais nepraktiškiausiais

Nojus Tamošiūnas
Autorius Nojus Tamošiūnas
Publikuota: 2025-07-14
Komentarų: 0
5 min. skaitymo
Tesla Model X. Automobilių salonai laikomi pačiais nepaktiškiausiais. Nuotraukos šaltinis: tesla.com
Tesla Model X. Automobilių salonai laikomi pačiais nepaktiškiausiais. Nuotraukos šaltinis: tesla.com

Ar vairuojant jums svarbu tik grožis, ar vis dėlto vertinate ir patogumą? Dizaineriai dažnai stengiasi nustebinti, tačiau kai kurie jų kūriniai kelia klausimą: ar tai iš viso buvo skirta realiam naudojimui? Nors automobilių salonai evoliucionavo siekiant komforto ir ergonomikos, kai kurie modeliai atrodo taip, lyg būtų sukurti tik pasirodymui, o ne kasdieniam vairavimui.

Formos virš funkcijos: „Tesla Model X“ durų ir interjero paradoksas

Vienas iš dažniausiai minimų nepraktiškų salonų pavyzdžių – „Tesla Model X“. Jo vadinamosios „falcon wing“ durys atrodo įspūdingai, tačiau realybėje jos gali būti itin nepraktiškos ankštose stovėjimo aikštelėse ar garažuose. Viduje salono erdvė labiau pritaikyta futuristiniam dizainui nei patogiam naudojimui – galinių sėdynių prieiga sudėtinga, o netradicinis ekranų išdėstymas blaško vairuotoją.

Kai viskas ne ten, kur tikiesi: „Fiat Multipla“ salono chaosas

Italų „Fiat Multipla“ salonas dažnai įvardijamas kaip dizaino nesusipratimas. Nors automobilis turėjo ambiciją būti šeimos transporto priemone, jo prietaisų skydelis buvo ne tik neįprasto dizaino, bet ir chaotiškai išdėstytas. Vairuotojai skųsdavosi, kad svarbiausi mygtukai buvo išmėtyti po visą priekinę panelę, o spidometras – įrengtas centre, toli nuo tiesioginio vairuotojo matymo lauko.

„Fiat Multipla“ modelis, apie kurį kalbama, buvo gaminamas nuo 1998 iki 2010 metų, o būtent labiausiai kritikuojamas – pirmosios kartos modelis 1998–2004 m.. Šis automobilis išgarsėjo savo neįprasta išore ir dar labiau diskusijų sukėlusiu salonu.

Minimalizmas iki kraštutinumo: „Peugeot i-Cockpit“

„Peugeot“ i-Cockpit koncepcija bandė perrašyti vairavimo patirtį, tačiau ne visiems ji tiko. Ypač problematiškas pasirodė mažo vairo ir aukštai įtaisytų prietaisų derinys – daugeliui vairuotojų spidometras paprasčiausiai būdavo paslėptas už vairo. Šis interjero sprendimas kritikų vadinamas „ergonomikos nesėkme“, kai technologiniai eksperimentai nugalėjo sveiką logiką.

„Peugeot i-Cockpit“ koncepcija buvo pristatyta 2010-ųjų pabaigoje, o plačiau pradėta taikyti nuo 2012 metų, kai debiutavo „Peugeot 208“ modelyje.

Futuristinė, bet nepraktiška: „Lamborghini Countach“ salono dizaino paradoksai

Legendinis „Lamborghini Countach“ buvo tikras superautomobilio ikona, tačiau jo salonas buvo tikra ergonominė painiava. Prastas matomumas, aukštas slenkstis, mažai vietos galvai ir beveik vertikali sėdėsena – visa tai vertė vairuotojus aukoti patogumą dėl stiliaus. Įlipimas į automobilį reikalavo beveik akrobatinių sugebėjimų, o atbulinės eigos vaizdas buvo beveik nulinis – ne be reikalo šio modelio vairuotojai atbulomis dažnai važiuodavo atidarę duris ir iškišę galvą lauk.

„Lamborghini Countach“ buvo gaminamas nuo 1974 iki 1990 metų. Per šį laikotarpį pasirodė kelios šio modelio versijos, tačiau ergonominiai ir praktiškumo trūkumai išliko visuose automobiliuose.

Ikoniškiausi ir dažniausiai minimi dizaino ir salono paradoksai pasireiškė ankstyvuosiuose modeliuose, ypač LP400 (1974–1978 m.), kurie garsėjo ypatingai siauru matymo kampu, sudėtingu įlipimu ir ekstremaliai žemu stogu. Net ir vėlesni modeliai – LP500S, 5000 QV ar 25th Anniversary (iki 1990 m.) – šių problemų neišsprendė, o kai kuriais aspektais net pablogino, nes dizainas tapo dar labiau orientuotas į vizualinį šoką nei vairavimo patogumą.

Prabanga be vietos: „Aston Martin Lagonda“ eksperimentas

Kai „Aston Martin“ pristatė „Lagonda“, tai buvo bandymas suderinti prabangą su futurizmu. Tačiau rezultatas – interjeras, interjeras, kuriame dominavo skaitmeniniai ekranai ir kapacitivinio tipo valdymo paviršiai, pasirodė visiškai nepritaikytas realiam naudojimui. Skaitmeniniai ekranai buvo lėti ir neintuityvūs, o vairuotojui tekdavo spėlioti, kuris mygtukas už ką atsakingas. Tokia „aukštųjų technologijų“ iliuzija daugiau trikdė nei padėjo, todėl salonas dažnai minimas kaip pavyzdys, kai technologinis „wow“ efektas nugalėjo funkcionalumą.

Aston Martin Lagonda automobilio interjeras. Šaltinis: rarehistoricalphotos.com
Šaltinis: rarehistoricalphotos.com

Kai grožis trukdo matyti kelią: „Chevrolet Camaro“ matomumo iššūkiai

„Chevrolet Camaro“ atrodo galingai ir solidžiai, tačiau viduje vairuotojus pasitinka siauri langai ir stori galiniai statramsčiai, kurie apriboja matomumą. Ne vienas vairuotojas juokauja, kad parkavimas šiuo automobiliu – tai loterija. Galinio vaizdo langas toks mažas, kad net ir kamera neišgelbsti nuo „aklųjų zonų“. Šiuo atveju dizainas akivaizdžiai nugalėjo saugumą ir ergonomiką. Kalbame apie penktosios kartos „Chevrolet Camaro“, gamintą nuo 2010 iki 2015 metų.

Būtent šio modelio dizainas sulaukė daug kritikos dėl prasto matomumo – siaurų langų, masyvių galinių statramsčių ir itin riboto galinio vaizdo. Nors šis Camaro išoriškai atrodė sportiškai ir agresyviai, praktiškumo požiūriu jis dažnai buvo įvardijamas kaip vienas prasčiausių šios klasės automobilių.

Elektrinis „BMW i3“ irgi garsėja netradicine išvaizda, bet jo salonas taip pat sulaukė nemažai kritikos. Nors naudotos tvarios medžiagos ir siekta minimalistinio dizaino, salono sprendimai – pavyzdžiui, galinių durelių atidarymas tik atidarius priekines – pasirodė esantys nepraktiški kasdieniame naudojime. Be to, kai kuriems vairuotojams neįprasta pavarų perjungimo rankenėlė, pritvirtinta prie vairo kolonėlės, kėlė painiavą.

ŽYMOS:Aston martinAutomobilio salonasBMW i3Chevrolet CamaroFiat multiplaPeugeotTesla

AutoriusNojus Tamošiūnas
Esu Nojus Tamošiūnas – rašau apie technologijas, mokslą, automobilius ir IT. Mane domina viskas, kas keičia mūsų kasdienybę: nuo naujausių išmaniųjų įrenginių iki pažangos dirbtinio intelekto srityje. Savo tekstuose stengiuosi sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai ir suprantamai – kad kiekvienas skaitytojas rastų ką nors įdomaus ir naudingo.

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

Nissan pristato naują „Leaf“ – žingsnis siekiant atgaivinti elektromobilių reputaciją
Automobiliai

Nissan pristato naują „Leaf“ – žingsnis siekiant atgaivinti elektromobilių reputaciją

2025-06-17
Kaip sutaupyti degalų mieste? Mechanikas dalijasi paprastais, bet veiksmingais patarimais
Automobiliai

Kaip sutaupyti degalų mieste? Mechanikas dalijasi paprastais, bet veiksmingais patarimais

2025-06-19
Kiek kainuoja elektromobilio išlaikymas? Ekspertai pateikia skaičius, kuriuos verta apsvarstyti
Automobiliai

Kiek kainuoja elektromobilio išlaikymas? Ekspertai pateikia skaičius, kuriuos verta apsvarstyti

2025-07-01
Pamiršote automobilio registracijos liudijimą? Štai ką iš tikrųjų gali (ir negali) padaryti policija
Automobiliai

Pamiršote automobilio registracijos liudijimą? Štai ką iš tikrųjų gali (ir negali) padaryti policija

2025-07-10

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?