Džeimsas Kameronas – „Titaniko“ ir „Avataro“ kūrėjas, vizionierius, kuris visą gyvenimą plėtė kino technologijų ribas. Tačiau dabar jis imasi projekto, kuris kelia baimę ne dėl techninių iššūkių, o dėl moralinio svorio. Režisierius paskelbė apie pasirengimą kurti filmą „Hirošimos vaiduokliai“ – dramatišką pasakojimą apie vieną tragiškiausių momentų žmonijos istorijoje. Ir tai bus ne dar viena fantazija, o kino pasakojimas apie realų pragarą, kurį išgyveno tik vienas žmogus – Tsutomu Yamaguchi.
Nuo „Titaniko“ iki Hirošimos – ilgas kelias į istoriją
Tai bus pirmasis Kamerono pilnametražis filmas nuo 1997-ųjų, kai pasaulį sukrėtė „Titanikas“. Per ketvirtį amžiaus režisierius atsidėjo mokslinės fantastikos pasauliui – „Avataras“ tapo technologiniu fenomenu, iš naujo apibrėžusiu 3D kino galimybes. Tačiau „Hirošimos vaiduokliai“ – visai kita kryptis. Tai bus ne tik kino grįžimas prie žmogiškosios tragedijos, bet ir moralinė atsakomybė atkurti vieno žmogaus liudijimą apie du branduolinius sprogimus.
Filmas remsis rašytojo Charles’o Pellegrino reportažu apie Tsutomu Yamaguchi – vienintelį žmogų, oficialiai pripažintą išgyvenusį abi atomines atakas: Hirošimos ir vėliau Nagasakio. Pagrindinė filmo linija seks jo patirtį 1945-aisiais: nuo pirmosios bombos pragaro Hirošimoje iki išgyvenimo Nagasakyje. Būtent po susitikimo su Yamaguchi 2010-aisiais, likus kelioms dienoms iki jo mirties, Kameronas pasižadėjo papasakoti jo istoriją. Dabar atėjo laikas tesėti šį pažadą.
Filmas, kurio bijo net pats režisierius
Režisierius neslepia – šis projektas jam kelia nerimą. Jis viešai pripažino, kad tai „sunkiausias filmas“, kurio jis kada nors ėmėsi. Ir ne dėl specialiųjų efektų ar režisūrinių užmojų. Jis baiminasi, kaip papasakoti šią siaubingą istoriją su pagarba ir istoriniu tikslumu, nesistengiant manipuliuoti žiūrovų emocijomis, bet kartu suteikiant jiems galimybę iš tikrųjų pamatyti, kas tuomet įvyko.
Kameronas svarsto, ar reikės naudoti 3D technologiją tam, kad žiūrovai galėtų visiškai pasinerti į ekraninį košmarą. Pasak jo, jei ši technologija padės perteikti autentiškumą – ji bus panaudota. Tačiau galutinis tikslas yra ne vizualinis blizgesys, o tai, ką jis vadina „istorijos svorio perteikimu“. Ši istorija ne apie herojus, o apie žmones, kuriems tiesiog nepasisekė atsidurti netinkamoje vietoje netinkamu laiku.

Laiko tarp „Avatarų“ užteks tik tiek, kiek užteks tiesai
„Hirošimos vaiduokliai“ turėtų būti filmuojamas per ketverių metų tarpą tarp „Avatar 3“ (premjera – 2025 m. gruodį) ir „Avatar 4“ (numatyta 2029 m.). Tačiau pats režisierius nesuteikia garantijų – filmas gali būti pradėtas, bet nebaigtas per šį laiką. Jis teigia vis dar neturįs aiškios strategijos, kaip vaizduoti tokį jautrų ir skausmingą istorinį momentą. Viena aišku – tai nebus paprasta drama, tai bus galingas istorinis pasakojimas, kuriame kiekviena detalė turi svertą.
Kodėl šis projektas toks svarbus šiandien? Gal todėl, kad pasaulis vis dar žaidžia pavojingus žaidimus su ginklais, kurie vieną kartą jau sukūrė pragarą žemėje. Kamerono filmas – tai ne tik istorinė drama, bet ir perspėjimas, priminimas, kad viena akimirka gali pakeisti milijonų likimus. Per Tsutomu Yamaguchi istoriją Kameronas nori papasakoti ne tik apie žmogaus stiprybę, bet ir apie tai, ką reiškia išgyventi, kai pasaulis aplinkui virsta radioaktyviais pelenais.
Kada galima tikėtis filmo pasirodymo?
Nors „Hirošimos vaiduokliai“ dar tik ruošiamas, kino bendruomenė nekantriai laukia konkrečių datų. Jamesas Cameronas planuoja pradėti darbą su filmu per ketverių metų pertrauką tarp „Avatar 3“, kurio premjera numatyta 2025 m. pabaigoje, ir „Avatar 4“, suplanuoto 2029-iesiems. Tačiau pats režisierius pripažįsta, kad tokio masto projektas gali pareikalauti daugiau laiko nei tikėtasi.
Kol kas nėra patvirtintos oficialios premjeros datos, tačiau jei filmavimas prasidėtų artimiausiais metais, realiausia būtų tikėtis filmo pasirodymo 2027 arba 2028 metais. Dėl itin jautrios istorinės temos, techninių iššūkių ir norimo meninio tikslumo, galimi ir vėlavimai. Pats Cameronas yra sakęs, kad tai „sunkiausias filmas, kokio jis kada nors ėmėsi“, tad net artimiausi planai gali būti peržiūrėti.
Nuotraukos asociatyvinės © Unsplash.