Internetinė prekyba ir narystės paslaugos suteikia patogumo, tačiau kartu atveria duris ir skaitmeniniams sukčiams. Artėjant pasaulinei „Amazon Prime Day“ akcijų bangai, milijonams naudotojų primenama – būkite itin budrūs. Šiandien, kai kibernetinis sukčiavimas tampa vis profesionalesnis, viena klaida gali kainuoti daug.
Sukčiai pasitelkia „Amazon“ vardą
Šiomis dienomis „Amazon“ fiksuoja itin didelį suklastotų el. laiškų, tekstinių žinučių ir net skambučių skaičių. Visi jie imituoja oficialią „Amazon“ komunikaciją ir dažniausiai taikosi į „Prime“ narius. Iš daugiau nei 200 milijonų prenumeratorių daugelis sulaukė klaidinančių žinučių apie tariamą prenumeratos atnaujinimą.
Suklastoti el. laiškai dažnai atrodo įtikinamai – juose nurodomas net vartotojo vardas, siunčiama informacija apie tariamą paslaugos kainos pokytį ir pateikiama mygtukas „Atšaukti prenumeratą“. Būtent šis mygtukas nukreipia į netikrą prisijungimo puslapį, kuris atrodo lygiai taip, kaip oficialus.
Vienas klaidingas paspaudimas gali kainuoti brangiai
Svarbiausias šių atakų tikslas – išvilioti jautrią informaciją: „Amazon“ paskyros prisijungimo duomenis, banko kortelės numerius, kartais net prieigą prie kitų paslaugų. Kai kurie naudotojai pastebėjo, kad net bandymas „atšaukti prenumeratą“ gali lemti tai, jog jų duomenys pateks į profesionalių kibernetinių nusikaltėlių rankas.
„Amazon“ išplatintame perspėjime rašoma, kad šiuo metu itin padaugėjo vartotojų pranešimų apie melagingus el. laiškus, susijusius su „Prime“ naryste. Bendrovė ragina niekada nespausti įtartinų nuorodų, o įtartinus laiškus tiesiog ištrinti.
Akcija – galimybė ir sukčiams
„Prime Day“ – tai viena didžiausių internetinės prekybos švenčių, kuri šiemet vyks net 26 šalyse. Šis laikotarpis pritraukia milijonus pirkėjų visame pasaulyje. Deja, tai taip pat suteikia progą sukčiams pasinaudoti padidėjusiu vartotojų aktyvumu. Suklastoti laiškai dažnai siunčiami būtent dabar, kai žmonės dažniau seka pasiūlymus ir laukia nuolaidų.
Svarbu prisiminti: tikros „Amazon“ žinutės niekada neprašo įvesti slaptažodžių per trečiųjų šalių nuorodas. Jei kyla įtarimų, geriausia prisijungti prie paskyros rankiniu būdu per oficialią svetainę, o ne per gautą laišką.
Kaip atpažinti sukčiavimo laišką?
Nors sukčių laiškai atrodo vis įtikinamesni, juose dažnai pasitaiko bendrinės frazės, netikslus gramatinis stilius ar keistai atrodantys siuntėjo adresai. Pavyzdžiui, el. paštas gali atrodyti kaip „[email protected]“ – tai jau signalas, kad tai nėra oficialus „Amazon“ adresas. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, ar el. laiške nurodyta informacija atitinka jūsų paskyros duomenis – tikrasis „Amazon“ laiškas visada bus individualizuotas, su vardu, o ne tik „Dear Customer“.
Ką daryti, jei jau paspaudei?
Jeigu paspaudėte įtartiną nuorodą, svarbu kuo greičiau imtis veiksmų. Nedelsiant pasikeiskite „Amazon“ slaptažodį, įjunkite dviejų žingsnių autentifikaciją ir patikrinkite savo paskyros veiklos istoriją. Jei suvedėte bankinius duomenis, susisiekite su savo banku dėl galimų prevencinių priemonių. Taip pat praneškite apie incidentą „Amazon“ pagalbos tarnybai – tai padės užkirsti kelią tolimesniam sukčiavimui.
Nuotraukos asociatyvinės © Unsplash.