ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Titulinis » Technologijos » Automobiliai » Naujos CO₂ normos tyliai išstums benzininius ir hibridinius automobilius: neišvengiamas 2035 metų tikslas
Automobiliai

Naujos CO₂ normos tyliai išstums benzininius ir hibridinius automobilius: neišvengiamas 2035 metų tikslas

Danielius Mažeikis
Autorius Danielius Mažeikis
Publikuota: 2025-12-27
Komentarų: 0
3 min. skaitymo
Naujos CO₂ normos tyliai išstums benzininius ir hibridinius automobilius: neišvengiamas 2035 metų tikslas
Naujos CO₂ normos tyliai išstums benzininius ir hibridinius automobilius: neišvengiamas 2035 metų tikslas

Diskusijos apie 2035 metų CO2 tikslus dažnai skamba taip, lyg Europa atsitrauktų nuo vidaus degimo variklių ribojimo. Tačiau skaičiai rodo kitą vaizdą, nes net ir su švelnesniu tikslu gamintojams liks labai mažai erdvės parduoti dabartinius benzininius, dyzelinius ar kai kuriuos hibridinius modelius.

Svarbiausia, kad taisyklės veikia per gamintojo parduotų automobilių vidutinę emisiją. Tai reiškia, kad nebus paprasto sąrašo, kas leidžiama ar draudžiama, o bus griežta matematika, kuri ribos kiekvieno modelio dalį pardavimuose.

Todėl pokytis labiau politinis nei praktinis, nes rinka vis tiek turės judėti į elektrifikaciją. Net jei salonuose liks ir kiti modeliai, jų kiekis registracijose turės būti labai tiksliai dozuojamas.

Netikėtas ėjimas: „General Motors“ ateitį patiki vienam technologijų veteranui

Nuo ko skaičiuojamas 2035 metų limitas

Kaip aiškina „Michał Hadyś“ iš „IBRM Samar“, atskaitos taškas išlieka 2021 metų tikslas, kuris yra 95 g CO2 kilometrui pagal NEDC. Perskaičiavus į WLTP, tai dažnai laikoma maždaug 116 g CO2 kilometrui.

Taip pat skaitykite

„Hyundai“ pristatė revoliucinę karščio mažinimo technologiją
Vasaros kančia automobilyje gali baigtis: „Hyundai“ pristatė revoliucinę karščio mažinimo technologiją
2025-07-24
7 ženklai, kad autoservisas jus apgaudinėja
7 ženklai, kad autoservisas jus apgaudinėja
2025-10-16
Naujasis „Mercedes CLA“ elektromobilis keičia žaidimo taisykles. Nuotraukos šaltinis: mercedes-benz.co.uk
Pagaliau elektromobilis ilgoms kelionėms: naujasis „Mercedes CLA“ elektromobilis keičia žaidimo taisykles
2025-07-17
Ar po penkerių metų Lietuvoje galėsime išsinuomoti tik elektromobilį? Briuselis atitrūkęs nuo realybės
Ar po penkerių metų Lietuvoje galėsime išsinuomoti tik elektromobilį? Kodėl Briuselis atitrūkęs nuo realybės
2025-07-29

Jei iki 2035 metų siekiama 90 proc. mažinimo pagal „Fit for 55“ kryptį, vidutinė automobilių parko emisija turėtų būti apie 11,6 g CO2 kilometrui. Šis skaičius svarbiausias, nes jis apibrėžia ne modelių sąrašą, o realų jų kiekį pardavimuose.

Kiek elektromobilių reikia, kad liktų vietos hibridui?

„Michał Hadyś“ paskaičiavo, kiek elektromobilių turėtų tekti vienam automobiliui su didesne emisija, kad gamintojas išvengtų baudų. Pavyzdžiui, „Toyota Corolla“ hibridas, kurio vidutinė emisija apie 100 g CO2 kilometrui, labai greitai suvalgo leidžiamą vidurkį.

Kad toks rinkinys pasiektų 11,6 g CO2 kilometrui, vienam hibridui reikėtų apie 7,6 elektromobilio. Net jei gamintojas parduotų tik šį hibridą ir elektromobilius, toks modelis sudarytų tik apie 11,6 proc. pardavimų.

Naujos CO₂ normos tyliai išstums benzininius ir hibridinius automobilius: neišvengiamas 2035 metų tikslas. Hibridiniai automobiliai

Kodėl įkraunami hibridai turi daugiau erdvės?

Skaičiai geresni įkraunamų hibridų atveju, nes jų oficiali emisija mažesnė. Pavyzdyje minima „Omoda 9 PHEV“, kurios vidutinė emisija apie 38 g CO2 kilometrui, todėl vienam tokiam automobiliui reikėtų apie 2,3 elektromobilio.

Tai leistų įkraunamam hibridui sudaryti daugiau nei 30 proc. gamintojo pardavimų. Vis dėlto tai vis tiek reiškia, kad elektriniai automobiliai būtų pagrindas, o ne priedas.

Tylus ribojimas vietoje aiškaus draudimo

Šios taisyklės iš esmės veikia kaip tylus pardavimo ribojimas, net jei formaliai nėra užrašo apie draudimą. Kuo didesnė emisija, tuo mažesnė gali būti tokio modelio dalis, nes jis greitai kelia vidurkį ir didina baudų riziką.

Todėl net populiarūs ir gana taupūs hibridai negalės būti parduodami masiškai. Priežastis bus ne paklausos stoka, o tai, kad gamintojui taps per brangu išlaikyti vidutinę emisiją.

Kinų proveržis, galintis pakeisti visą elektromobilių rinką: Shenxing Pro baterija – 12 metų arba milijonas kilometrų be didelių nuostolių

Kas dar gali keistis po 2035 metų?

Įkraunamų hibridų situaciją gali pakeisti bandymų metodikos, kurios daro oficialius skaičius realesnius. Minima „Euro 6e bis“ kryptis jau didina oficialias CO2 reikšmes, nes testai tampa ilgesni ir artimesni kasdieniam važiavimui.

Taip pat skaitykite

Kiek kainuoja elektromobilio išlaikymas? Ekspertai pateikia skaičius, kuriuos verta apsvarstyti
Kiek kainuoja elektromobilio išlaikymas? Ekspertai pateikia skaičius, kuriuos verta apsvarstyti
2025-07-01
Šiurpą keliantys faktai apie Tesla: automobiliai fiksuoja vaiduoklius
Šiurpą keliantys faktai apie Tesla: automobiliai fiksuoja vaiduoklius
2025-10-31
Automobilio sėdynės ir jų priežiūra.
Šie efektyvūs būdai padės pašalinti dėmes nuo automobilio sėdynių
2025-08-29
Ar tikrai šis mygtukas automobilyje padeda sutaupyti degalų?
Ar tikrai šis mygtukas automobilyje padeda sutaupyti degalų? Atsako ekspertai
2025-07-31

Yra ir praktinis paradoksas, nes sistema remiasi prielaida, kad „PHEV“ bus kraunami. Jei automobiliai realybėje nekraunami, tikra emisija bus didesnė, o tai gali paskatinti naujus griežtinimus ateityje, net jei popieriuje tikslai atrodys pasiekti.

ŽYMOS:CO₂ normosEuropos sąjungaHibridiniai automobliaitaršaVidaus degimo varikliai

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

Kaip pasigaminti naminį braškių sūrio pyragą?
Desertai

Sūrio pyragas su braškėmis (nereikės kepti)

Kokius įrenginių ir prietaisų pasaulyje parduodama daugiausiai?
Technologijos

Kokius įrenginių ir prietaisų pasaulyje parduodama daugiausiai?

5 ženklai, kad jūsų santykiai truks amžinai
Gyvenimas

5 ženklai, kad jūsų santykiai truks amžinai

Kambariniai augalai gelsta - naudokite kavos tirščius
Gyvenimas

Atsisveikinkite su pageltusiais gėlių lapais su šio virtuvėje turimo ingrediento pagalba

Tirpi ar virta kava: kuri kava sveikesnė ir ar galite ją gerti kasdien?
Sveikata ir grožis

Tirpi ar virta kava: kuri sveikesnė ir ar galite ją gerti kasdien?

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?