Kai kalbame apie automobilio pirkimą, daugelis mūsų pirmiausia žiūri į kainą, markę ir, žinoma, papildomą įrangą. Tačiau ar kada susimąstėte, kiek iš tiesų vertas jūsų naujo automobilio „komfortas ir saugumas“? Nauja analizė rodo, kad dauguma vairuotojų Europoje, taip pat ir Lietuvoje, gerokai permoka – ypač pirkdami žinomus prekės ženklus. O štai kinų automobilių gamintojai vis dažniau sudrebina rinką pasiūlydami daugiau už mažiau.
Vokietijos kainos atspindi visos Europos tendencijas
Tarptautinė analitinė bendrovė „JATO Dynamics“ ištyrė, kiek realiai vertos automobilių komplektacijos, palyginus su bendra jų kaina. Tyrimas atliktas Vokietijoje – didžiausioje Europos automobilių rinkoje, kuri dažnai diktuoja kainų ir pasiūlos kryptį visam žemynui. O kadangi daugybė lietuvių vis dar renkasi naudotus ar naujus automobilius iš Vokietijos, šie duomenys itin svarbūs ir mūsų šalies vairuotojams.
Analizės išvada – vidutinė automobilių įrangos vertė sudaro vos 34 proc. jų kainos. Kitaip tariant, už 47 474 eurų kainuojantį naują automobilį, reali komplektacijos vertė tėra apie 16 213 eurų. Likusi suma – už „ženklą“, statusą ar prestižą.
Prabangos ženklai – mažiausiai vertės, daugiausia kainos
Nenuostabu, kad prasčiausią kainos ir įrangos santykį siūlo prabangūs gamintojai. Penkių populiariausių premium prekės ženklų vidutinė automobilio kaina – net 67 476 eurai, tačiau reali įrangos vertė tesiekia 18 873 eurus. Tai tik 28 proc. vertės, o tai reiškia, kad pirkėjas moka beveik tris kartus daugiau nei verta įranga. Kitaip tariant – didžioji sumos dalis tenka ne technologijoms ar patogumui, o logotipui ant kapoto.
Lietuvoje, kur vis dar gajus noras turėti „geresnį“ vardą ant vairo, šis duomenų rinkinys turėtų kelti klausimų. Ar verta mokėti dešimtis tūkstančių daugiau už „statusą“, kai technologiškai pigesni automobiliai gali pasiūlyti tą patį – ar net daugiau?
Kinų automobilių proveržis
Didžiausias siurprizas – kinų gamintojų sėkmė. Jų siūlomų automobilių vidutinė kaina – 37 887 eurai, bet įrangos vertė sudaro net 44 proc. visos sumos. Tai reikšmingai viršija Europos vidurkį ir net lenkia tokius inovatyvius gamintojus kaip „Tesla“. Kinai siūlo daugiau už mažiau – ir tai tampa rimta grėsme Europos automobilių gigantams.
Nors Lietuvos rinkoje kinų automobilių dar nedaug, situacija keičiasi. Tokie modeliai kaip „MG“, „BYD“ ar „Leapmotor“ jau skinasi kelią į salonus. Tai ženklas, kad artimiausiais metais mūsų pasirinkimai gali būti ne tik pigesni, bet ir technologiškai pažangesni.

Dacia ir Tesla – geriausi pasirinkimai ieškantiems vertės
Jei nenorite permokėti, verta dairytis į dvi išimtis – „Dacia“ ir „Tesla“. „JATO Dynamics“ duomenimis, „Dacia“ siūlo absoliučiai geriausią vertės santykį – vidutinė kaina siekia 19 823 eurus, o įrangos vertė – net 9 644 eurai. Tai 49 proc. visos sumos – beveik pusė automobilio kainos sudaryta iš realios, apčiuopiamos vertės.
„Tesla“ taip pat išsiskiria. Nors jų automobiliai nepigūs (vidutinė kaina – 53 627 eurai), komplektacijos vertė siekia net 23 931 eurą – tai 45 proc., daugiau nei vidurkis net tarp kinų gamintojų. Tai rodo, kad „Tesla“ ne tik madinga, bet ir racionali investicija į modernų, gerai įrengtą automobilį.
Ką tai reiškia Lietuvai?
Lietuviai dažnai ieško kompromiso tarp kainos ir kokybės – ir ši analizė leidžia tai padaryti sąmoningiau. Pirkdami automobilį, ne visada turime aklai vaikytis prekės ženklo. Žvelgiant į faktus, prasmingiau rinktis mažiau žinomo gamintojo, bet geriau įrengtą modelį, nei prabangų vardą su minimaliu komplektacijos lygiu.
Be to, tai puikus argumentas svarstant elektromobilių ar mažiau tradicinių markių pirkimą – jų siūlomas komfortas, saugumas ir technologijos vis dažniau pralenkia senbuvius.
Nuotraukos asociatyvinės © Canva, © Unsplash.