ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Home » Pagaliau elektromobilis ilgoms kelionėms: naujasis „Mercedes CLA“ elektromobilis keičia žaidimo taisykles
Automobiliai

Pagaliau elektromobilis ilgoms kelionėms: naujasis „Mercedes CLA“ elektromobilis keičia žaidimo taisykles

Nojus Tamošiūnas
Autorius Nojus Tamošiūnas
Publikuota: 2025-07-17
Komentarų: 0
7 min. skaitymo
Naujasis „Mercedes CLA“ elektromobilis keičia žaidimo taisykles. Nuotraukos šaltinis: mercedes-benz.co.uk
Naujasis „Mercedes CLA“ elektromobilis keičia žaidimo taisykles. Nuotraukos šaltinis: mercedes-benz.co.uk

Iki šiol elektromobiliai dažnai buvo vertinami kaip miesto transporto priemonės – puikiai tinkantys trumpiems atstumams, bet nepatikimi ilgose kelionėse. Naujoji „Mercedes CLA“ versija šį stereotipą laužo be pasigailėjimo. Su beveik 800 km nuvažiuojamu atstumu, išmaniąja MB.OS sistema ir greitu įkrovimu, ši elegantiškas elektra varomas sedanas tampa realia alternatyva ne tik dyzeliniams automobiliams, bet ir tradiciniams prabangos modeliams.

Naujas strateginis posūkis: vietoje A klasės – elektrinis CLA

„Mercedes-Benz“ per pastaruosius metus keitė savo strategiją daugiau nei vieną kartą. Kompaktiškoji A klasė, kadaise dominavusi pietų Europos rinkose, buvo visiškai pašalinta iš gamybos. Jos vietą dabar užima naujasis CLA – į elektromobilį orientuotas modelis, išlaikantis elegantiško sedano linijas, bet perteikiantis visiškai kitokį požiūrį į vairavimą.

Įdomu tai, kad net ir EQ subbrando, anksčiau žymėjusio visus „Mercedes“ elektromobilius, buvo atsisakyta. Gamintojas grįžta prie klasikinių pavadinimų, tačiau viduje CLA slepia pačią moderniausią elektrinę technologiją, kuri iki šiol buvo siejama su EQ šeima.

Erdvės daugiau, bet ne visur

Naujojo CLA ilgis padidėjo 4 cm (iki 472,3 cm), o ratų bazė – net 6 cm, todėl priekyje sėdėti tapo dar patogiau. Vairuotojui suteikiamos plačios reguliavimo galimybės, o trys dideli ekranai kabinoje (10 colių prietaisų skydelis, 14 colių centrinis ekranas ir keleiviui skirtas papildomas ekranas) sukuria tikrą technologinę oazę. Vis dėlto, galinėse keleivio vietose erdvės trūksta – kojoms mažoka vietos, o žemai sumontuotos sėdynės priverčia kelius laikyti pakeltus. Tokia pozicija ilgose kelionėse gali išties varginti.

Bagažinės klausimu taip pat yra kompromisų. Ankstesnės kartos CLA turėjo 460 litrų talpos bagažinę, o naujoji versija siūlo 405 litrus galinėje dalyje bei papildomus 101 litrą priekyje. Nepaisant to, bendras krovinių tūris išaugo, tačiau akivaizdu, kad tai buvo pasiekta dėka konstrukcinių sprendimų, kurie kažkiek riboja komfortą gale.

Aerodinamika ir transmisija – tylus efektyvumo šuolis

Tai, kas iš tiesų įspūdinga – tai CLA aerodinaminės savybės. Oro pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0,21 – vienas geriausių tarp visų serijinės gamybos automobilių. Taip pat čia panaudota dviejų pavarų transmisija: vienas pavaros santykis skirtas miestui, kitas – magistralėms. Tai retas sprendimas elektromobilių pasaulyje, bet jis leidžia maksimaliai išnaudoti energiją priklausomai nuo greičio.

85 kWh talpos baterija leidžia nuvažiuoti net iki 792 km su galiniais ratais varoma CLA 250+ versija ir 771 km su visų varančiųjų ratų CLA 350 4MATIC. Pastaroji beje, išvysto net 354 AG ir 515 Nm sukimo momentą, o iki 100 km/h įsibėgėja per 4,9 sek.

MB.OS sistema – išmanusis keleivis šalia

Naujoji MB.OS sistema – tai „Mercedes“ technologinis pasididžiavimas. Vairuotojas gali tiesiogiai bendrauti su automobiliu – jei reikia informacijos apie maršrutą, sistemą aprūpina „Google Maps“ ir „Gemini“; jei domina aktualijos – MB.OS naudoja „Bing“; o jeigu kyla bendresni klausimai, ji remiasi „ChatGPT-4o“ žiniomis.

Tai ne tik virtualus asistentas, bet ir saugumo priemonė. Centrinio ekrano viršuje sumontuota kamera seka vairuotojo žvilgsnį – jei sistema pastebi, kad jis per ilgai žiūri į keleivio ekraną, šis pritemdomas iki žvilgsnis grįžta į kelią. Tokia prevencinė priemonė rodo, kaip technologijos tampa vis svarbesnės ne tik patogumui, bet ir eismo saugumui.

Naujasis „Mercedes CLA“ elektromobilis keičia žaidimo taisykles. MB-OS išmanioji sistema. Nuotraukos šaltinis: mercedes-benz.co.uk
Nuotraukos šaltinis: mercedes-benz.co.uk

Vairavimo malonumas – čia ne elektra, čia Mercedes

Nors CLA yra elektromobilis, jis niekuo nepraranda tikrojo „Mercedes“ pojūčio – tai automobilis, kuris mielai klauso vairo komandos, tyliai rieda net blogesniu keliu ir leidžia mėgautis kiekvienu kilometru. Inžinierių pastangos atsiskleidžia vos sėdus už vairo: tylus salonas, minimalus padangų triukšmas, ir puiki izoliacija nuo vėjo, skriejančio aplink kėbulą.

Visa tai sudaro įspūdį, kad ši transporto priemonė skirta ne tik kelionei iš taško A į B, bet ir pačiam buvimui kelyje – be įtampos, su technologijomis ir elegancija.

Komfortas pirmoje vietoje: premium jausmas kiekviename centimetre

Vos įsėdus į naująjį CLA, aišku viena – tai ne šiaip elektra varomas automobilis, o tikras „Mercedes“. Vidaus apdaila dvelkia solidumu, o ergonomiškai išdėstyti valdikliai leidžia viską valdyti intuityviai. Net ir bazinėse versijose naudojamos medžiagos – nuo švelnaus plastiko iki matinio aliuminio – sukuria aukštos kokybės įspūdį.

Sėdynės, nors ir gana tvirtos, puikiai prilaiko kūną, ypač posūkiuose. Galima reguliuoti ne tik atlošo kampą ar sėdėjimo aukštį, bet ir šlaunų atramą bei sėdynės gylį – tai ypač svarbu ilgesnėse kelionėse. Papildomos funkcijos, kaip šildymas ar net masažo režimai, galimi aukštesnėse komplektacijose.

Garso izoliacija verta atskiro pagyrimo. Net važiuojant didesniu greičiu ar nelygiu keliu, į saloną nepatenka nei vėjo švilpimas, nei padangų gaudesys. Ši tyla ne tik pabrėžia elektromobilio prigimtį, bet ir leidžia vairuotojui bei keleiviams mėgautis kelione be nuovargio.

Ilgoms kelionėms pasiruošęs – ir fiziškai, ir skaitmeniškai

Naujasis CLA sukurtas galvojant apie tolimesnius maršrutus. Be įspūdingo nuvažiuojamo atstumo, čia pritaikyta ir naujos kartos greitojo įkrovimo sistema, leidžianti papildyti iki 400 km per 15–20 minučių. Tai reiškia, kad net ilgiausios kelionės gali būti suplanuotos be streso – su viena ar dviem kavos pertraukėlėmis.

MB.OS sistema ne tik valdo navigaciją ir pramogas, bet ir padeda pasirinkti optimalų maršrutą, atsižvelgiant į įkrovimo stotelių vietą, eismo sąlygas bei energijos sąnaudas. Dirbtinis intelektas geba pasiūlyti ekonomiškiausią režimą, priklausomai nuo kelio tipo ir vairavimo stiliaus, taip užtikrinant maksimalų atstumą vienu įkrovimu.

Prie šio skaitmeninio asistento prisideda ir projekcinis HUD ekranas, rodantis visą svarbią informaciją tiesiai ant priekinio stiklo. Vairuotojui nebereikia nuleisti akių – greitis, posūkių nurodymai ir net perspėjimai apie pėsčiuosius ar dviratininkus pasirodo ten, kur žiūri. Tai ne tik patogu, bet ir saugu – ypač naktį ar sudėtingesnėmis oro sąlygomis.

ŽYMOS:elektromobiliaiMercedes benz CLA

AutoriusNojus Tamošiūnas
Esu Nojus Tamošiūnas – rašau apie technologijas, mokslą, automobilius ir IT. Mane domina viskas, kas keičia mūsų kasdienybę: nuo naujausių išmaniųjų įrenginių iki pažangos dirbtinio intelekto srityje. Savo tekstuose stengiuosi sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai ir suprantamai – kad kiekvienas skaitytojas rastų ką nors įdomaus ir naudingo.

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

Šie triukai neleis įkaisti automobilio salonui per karščius
Automobiliai

Šie triukai neleis įkaisti automobilio salonui per karščius

2025-07-02
Tesla Model X. Automobilių salonai laikomi pačiais nepaktiškiausiais. Nuotraukos šaltinis: tesla.com
Automobiliai

Kai grožis viršija praktiškumą: automobilių salonai laikomi pačiais nepraktiškiausiais

2025-07-14
Kaip sutaupyti degalų mieste? Mechanikas dalijasi paprastais, bet veiksmingais patarimais
Automobiliai

Kaip sutaupyti degalų mieste? Mechanikas dalijasi paprastais, bet veiksmingais patarimais

2025-06-19
Hyundai Ioniq 6 elektromobilis. Nuotrauka: hyundai.lt
Automobiliai

Hyundai Ioniq 6 atnaujinimai: ar 568 km nuotolis pakankamas mesti iššūkį Tesla Model 3?

2025-06-17

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?