Iki šiol elektromobiliai dažnai buvo vertinami kaip miesto transporto priemonės – puikiai tinkantys trumpiems atstumams, bet nepatikimi ilgose kelionėse. Naujoji „Mercedes CLA“ versija šį stereotipą laužo be pasigailėjimo. Su beveik 800 km nuvažiuojamu atstumu, išmaniąja MB.OS sistema ir greitu įkrovimu, ši elegantiškas elektra varomas sedanas tampa realia alternatyva ne tik dyzeliniams automobiliams, bet ir tradiciniams prabangos modeliams.
Naujas strateginis posūkis: vietoje A klasės – elektrinis CLA
„Mercedes-Benz“ per pastaruosius metus keitė savo strategiją daugiau nei vieną kartą. Kompaktiškoji A klasė, kadaise dominavusi pietų Europos rinkose, buvo visiškai pašalinta iš gamybos. Jos vietą dabar užima naujasis CLA – į elektromobilį orientuotas modelis, išlaikantis elegantiško sedano linijas, bet perteikiantis visiškai kitokį požiūrį į vairavimą.
Įdomu tai, kad net ir EQ subbrando, anksčiau žymėjusio visus „Mercedes“ elektromobilius, buvo atsisakyta. Gamintojas grįžta prie klasikinių pavadinimų, tačiau viduje CLA slepia pačią moderniausią elektrinę technologiją, kuri iki šiol buvo siejama su EQ šeima.
Erdvės daugiau, bet ne visur
Naujojo CLA ilgis padidėjo 4 cm (iki 472,3 cm), o ratų bazė – net 6 cm, todėl priekyje sėdėti tapo dar patogiau. Vairuotojui suteikiamos plačios reguliavimo galimybės, o trys dideli ekranai kabinoje (10 colių prietaisų skydelis, 14 colių centrinis ekranas ir keleiviui skirtas papildomas ekranas) sukuria tikrą technologinę oazę. Vis dėlto, galinėse keleivio vietose erdvės trūksta – kojoms mažoka vietos, o žemai sumontuotos sėdynės priverčia kelius laikyti pakeltus. Tokia pozicija ilgose kelionėse gali išties varginti.
Bagažinės klausimu taip pat yra kompromisų. Ankstesnės kartos CLA turėjo 460 litrų talpos bagažinę, o naujoji versija siūlo 405 litrus galinėje dalyje bei papildomus 101 litrą priekyje. Nepaisant to, bendras krovinių tūris išaugo, tačiau akivaizdu, kad tai buvo pasiekta dėka konstrukcinių sprendimų, kurie kažkiek riboja komfortą gale.
Aerodinamika ir transmisija – tylus efektyvumo šuolis
Tai, kas iš tiesų įspūdinga – tai CLA aerodinaminės savybės. Oro pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0,21 – vienas geriausių tarp visų serijinės gamybos automobilių. Taip pat čia panaudota dviejų pavarų transmisija: vienas pavaros santykis skirtas miestui, kitas – magistralėms. Tai retas sprendimas elektromobilių pasaulyje, bet jis leidžia maksimaliai išnaudoti energiją priklausomai nuo greičio.
85 kWh talpos baterija leidžia nuvažiuoti net iki 792 km su galiniais ratais varoma CLA 250+ versija ir 771 km su visų varančiųjų ratų CLA 350 4MATIC. Pastaroji beje, išvysto net 354 AG ir 515 Nm sukimo momentą, o iki 100 km/h įsibėgėja per 4,9 sek.
MB.OS sistema – išmanusis keleivis šalia
Naujoji MB.OS sistema – tai „Mercedes“ technologinis pasididžiavimas. Vairuotojas gali tiesiogiai bendrauti su automobiliu – jei reikia informacijos apie maršrutą, sistemą aprūpina „Google Maps“ ir „Gemini“; jei domina aktualijos – MB.OS naudoja „Bing“; o jeigu kyla bendresni klausimai, ji remiasi „ChatGPT-4o“ žiniomis.
Tai ne tik virtualus asistentas, bet ir saugumo priemonė. Centrinio ekrano viršuje sumontuota kamera seka vairuotojo žvilgsnį – jei sistema pastebi, kad jis per ilgai žiūri į keleivio ekraną, šis pritemdomas iki žvilgsnis grįžta į kelią. Tokia prevencinė priemonė rodo, kaip technologijos tampa vis svarbesnės ne tik patogumui, bet ir eismo saugumui.

Vairavimo malonumas – čia ne elektra, čia Mercedes
Nors CLA yra elektromobilis, jis niekuo nepraranda tikrojo „Mercedes“ pojūčio – tai automobilis, kuris mielai klauso vairo komandos, tyliai rieda net blogesniu keliu ir leidžia mėgautis kiekvienu kilometru. Inžinierių pastangos atsiskleidžia vos sėdus už vairo: tylus salonas, minimalus padangų triukšmas, ir puiki izoliacija nuo vėjo, skriejančio aplink kėbulą.
Visa tai sudaro įspūdį, kad ši transporto priemonė skirta ne tik kelionei iš taško A į B, bet ir pačiam buvimui kelyje – be įtampos, su technologijomis ir elegancija.
Komfortas pirmoje vietoje: premium jausmas kiekviename centimetre
Vos įsėdus į naująjį CLA, aišku viena – tai ne šiaip elektra varomas automobilis, o tikras „Mercedes“. Vidaus apdaila dvelkia solidumu, o ergonomiškai išdėstyti valdikliai leidžia viską valdyti intuityviai. Net ir bazinėse versijose naudojamos medžiagos – nuo švelnaus plastiko iki matinio aliuminio – sukuria aukštos kokybės įspūdį.
Sėdynės, nors ir gana tvirtos, puikiai prilaiko kūną, ypač posūkiuose. Galima reguliuoti ne tik atlošo kampą ar sėdėjimo aukštį, bet ir šlaunų atramą bei sėdynės gylį – tai ypač svarbu ilgesnėse kelionėse. Papildomos funkcijos, kaip šildymas ar net masažo režimai, galimi aukštesnėse komplektacijose.
Garso izoliacija verta atskiro pagyrimo. Net važiuojant didesniu greičiu ar nelygiu keliu, į saloną nepatenka nei vėjo švilpimas, nei padangų gaudesys. Ši tyla ne tik pabrėžia elektromobilio prigimtį, bet ir leidžia vairuotojui bei keleiviams mėgautis kelione be nuovargio.
Ilgoms kelionėms pasiruošęs – ir fiziškai, ir skaitmeniškai
Naujasis CLA sukurtas galvojant apie tolimesnius maršrutus. Be įspūdingo nuvažiuojamo atstumo, čia pritaikyta ir naujos kartos greitojo įkrovimo sistema, leidžianti papildyti iki 400 km per 15–20 minučių. Tai reiškia, kad net ilgiausios kelionės gali būti suplanuotos be streso – su viena ar dviem kavos pertraukėlėmis.
MB.OS sistema ne tik valdo navigaciją ir pramogas, bet ir padeda pasirinkti optimalų maršrutą, atsižvelgiant į įkrovimo stotelių vietą, eismo sąlygas bei energijos sąnaudas. Dirbtinis intelektas geba pasiūlyti ekonomiškiausią režimą, priklausomai nuo kelio tipo ir vairavimo stiliaus, taip užtikrinant maksimalų atstumą vienu įkrovimu.
Prie šio skaitmeninio asistento prisideda ir projekcinis HUD ekranas, rodantis visą svarbią informaciją tiesiai ant priekinio stiklo. Vairuotojui nebereikia nuleisti akių – greitis, posūkių nurodymai ir net perspėjimai apie pėsčiuosius ar dviratininkus pasirodo ten, kur žiūri. Tai ne tik patogu, bet ir saugu – ypač naktį ar sudėtingesnėmis oro sąlygomis.