Naudotų automobilių pirkėjai dažnai tiki mitu, kad didesnė kaina reiškia ilgaamžiškumą, o 8–9 metų senumo automobiliai – tai dar „aukso amžius“, kai technika pakankamai nauja, bet jau nebe tokia brangi. Tačiau naujausia TÜV 2025 ataskaita šį įsitikinimą drasko į gabalus: kokybės skirtumai šioje amžiaus grupėje tokie ryškūs, kad kai kurie modeliai tampa tikru loterijos bilietu. Vidutinis rimtų defektų lygis siekia 18,3 %, tačiau blogiausiai įvertinti modeliai artėja prie 30 %. Kitaip tariant, beveik kas trečias toks automobilis neišlaiko techninės apžiūros. Ir čia kalbame ne tik apie pigesnius miesto automobiliukus – raudoną žymėjimą gauna net ir premium klasės markės.
Kodėl 8–9 metų automobiliai taip dažnai nuvilia?
Šio amžiaus automobiliams tenka susidurti su dviem realybėmis: dideliu nuvažiuotu atstumu ir natūraliu komponentų nusidėvėjimu. Jei modelis buvo sudėtingos konstrukcijos, turėjo daug elektronikos arba buvo intensyviai eksploatuojamas kaip šeimos ar įmonės automobilis, defektų tikimybė šokteli į viršų. TÜV analizėje aiškiai matyti, kad amžius nėra vienintelis faktorius – svarbus ir konstrukcijos sudėtingumas, ir rida, ir net markės reputacija, kuri kartais pasirodo esanti labiau marketingo, o ne realaus patikimumo klausimas.
Štai keli pavyzdžiai, kaip to paties amžiaus automobiliai gali skirtis net dvigubai: kai kurie modeliai turi vos virš 70 tūkst. km ridą, o kiti peržengia 150 tūkst. km ribą. Natūralu, kad tokiomis sąlygomis tam tikri komponentai – pakaba, važiuoklės dalys, pavarų dėžės – susidėvi greičiau. Tačiau net ir atsižvelgiant į ridą, kai kurie modeliai cituojami kaip itin problematiški.

Modeliai, kurie TÜV reitinguose sulaukė blogiausių įvertinimų
Tarp prasčiausiai įvertintų 8–9 metų automobilių atsiduria labai įvairūs modeliai: nuo miesto hečbekų iki didelių SUV, nuo biudžetinių iki premium segmento. Tai reiškia, kad ne markė ar kaina, o konstrukciniai sprendimai ir realus eksploatacijos scenarijus lemia, kaip automobilis sensta.
Tarp blogiausiai pasirodžiusių automobilių patenka:
- Kia Picanto – 21,7 % defektų, 76 tūkst. km
- Opel Insignia – 21,7 % defektų, 147 tūkst. km
- Peugeot 2008 – 21,7 % defektų, 89 tūkst. km
- Hyundai i30 – 22 % defektų, 116 tūkst. km
- Peugeot 308 – 22,1 % defektų, 126 tūkst. km
- Volkswagen Sharan – 22,1 % defektų, 150 tūkst. km
- Renault Twingo – 22,3 % defektų, 72 tūkst. km
- Citroën C3 – 22,7 % defektų, 82 tūkst. km
- Fiat Panda – 22,9 % defektų, 73 tūkst. km
- BMW 2 Active Tourer – 23,2 % defektų, 113 tūkst. km
- Fiat 500 – 23,5 % defektų, 72 tūkst. km
- Ford Fiesta – 24,3 % defektų, 93 tūkst. km
- Nissan Micra – 24,4 % defektų, 74 tūkst. km
- Renault Clio – 24,8 % defektų, 91 tūkst. km
- Citroën Berlingo – 25,3 % defektų, 118 tūkst. km
- Ford Focus – 26,1 % defektų, 124 tūkst. km
- BMW X5/X6 – 27,4 % defektų, 153 tūkst. km
- Dacia Sandero – 27,8 % defektų, 87 tūkst. km
- Dacia Duster – 29,8 % defektų, 101 tūkst. km
- BMW 5/6 serija – 29,9 % defektų, 163 tūkst. km
Šis sąrašas rodo, kad aukšta pradine kaina automobilio neapsaugo nuo brangaus senėjimo. Ypač kritiškai įvertinti sudėtingos konstrukcijos modeliai, kuriuose elektronika, komforto įranga ir daugybė mazgų tampa potencialiais gedimų taškais.
Ford Focus: rinkoje mylimas, TÜV laboratorijoje – kritikuojamas
Vienas įdomiausių atvejų – Ford Focus, kuris ilgus metus laikomas vienu geriausių savo klasėje dėl puikaus valdymo. Vis dėlto TÜV ataskaita nustatė net 26,1 % rimtų defektų. Dažniausiai fiksuojamos problemos – važiuoklė, pakaba, stabdžiai ir elektros sistemos, taip pat minimi korozijos židiniai. Tai nėra blogas automobilis – priešingai, jis gali būti puikus pasirinkimas, bet tik tuo atveju, jei pirkėjas kruopščiai patikrins techninę būklę ir serviso istoriją. Focusas yra būtent tas modelis, kuriame skirtumas tarp gero ir blogo egzemplioriaus gali siekti tūkstančius eurų.
BMW X5 ir X6: premium svoris nėra privalumas
Tiesa kartais skaudi: net ir brangūs SUV, tokie kaip BMW X5/X6, TÜV vertinime atrodo nekaip. Su 27,4 % rimtų gedimų ir vidutine virš 150 tūkst. km rida jie atsiranda tarp prasčiausiai vertinamų modelių. Priežastys aiškios – didelis svoris, sudėtinga konstrukcija ir brangios technologijos. Dažniausiai randami defektai – oro pakaba, transmisija, pavarų dėžės ir elektronika. Tai automobiliai, kurių remontas gali kainuoti tiek, kiek kitų modelių visa rinkos vertė, todėl pirkėjui tenka didelė rizika.

Dacia Sandero ir Duster: pigiau ne visada reiškia ekonomiškiau
Biudžetinės markės paprastai suvokiamos kaip racionalus pasirinkimas, tačiau TÜV statistika rodo kitą pusę. Dacia Sandero, nors pigi ir ekonomiška, turi 27,8 % rimtų defektų, dažniausiai susijusių su pakaba, išmetimo sistema, stabdžiais ir elektros smulkiais gedimais. Paprasta konstrukcija neužtikrina ilgaamžiškumo, jei komponentų kokybė nėra aukšta.
Dar blogiau atrodo Dacia Duster, kurio 29,8 % defektų rodo itin silpną korozijos atsparumą, ypač dugno ir slenksčių srityse. Be to, jei automobilis buvo naudojamas bekelėje, pakabos nusidėvėjimas vyksta žymiai greičiau.
Blogiausias rezultatas: BMW 5/6 serija
Šios markės gerbėjams tai – nemaloni žinia: BMW 5 ir 6 serijos modeliai atsiduria absoliučiai paskutinėje vietoje. Čia fiksuojama 29,9 % rimtų defektų, o rida dažnai viršija 160 tūkst. km. Problemos kartojasi tos pačios: oro pakabos gedimai, ZF automatinės pavarų dėžės, elektronikos trikdžiai ir kai kuriuose dyzeliniuose varikliuose – paskirstymo grandinės bėdos. Tai automobiliai, kurie nauji buvo skirti ilgoms kelionėms ir dinamiškam vairavimui, todėl po metų eksploatacijos jie fiziškai labiau pavargę nei paprastesni modeliai.
Ką tai reiškia naudotų automobilių pirkėjui?
TÜV ataskaita dar kartą įrodo, kad pirkdami naudotą automobilį turime vadovautis ne markės įvaizdžiu, o realiais duomenimis. Net ir galingi, prabangūs ar itin populiarūs modeliai šiame amžiuje gali būti didelė rizika. Jei modelis yra sąrašo apačioje, būtina jį tikrinti ne „akimis“, o profesionalų įranga. Taip pat rekomenduojama vengti egzempliorių su neaiškia serviso istorija, dideliu nuvažiuotu atstumu ar požymiais, kad automobilis buvo intensyviai eksploatuojamas.
Nuotraukos asociatyvinės © Canva.