- Rokas Baciuška tapo pirmuoju Lietuvos sportininku, kuris Dakaro ralyje ir Pasaulio ralio reido čempionate (W2RC) atstovaus automobilių gamintojo komandai.
- „Defender“ žengia į Pasaulio ralio reido čempionatą naujoje „Stock“ kategorijoje, kurioje lenktyniaus gamykliniai automobiliai, vairuojami žinomų lenktynininkų, tokių kaip Stéphane’as Peterhanselis, Sara Price ir Rokas Baciuška.
- R. Baciuška varžysis minimaliai modifikuotu „Defender 110“, kuris beveik identiškas jo kasdieniam automobiliui.
„Defender“ pranešė apie partnerystę su Roku Baciuška, pirmuoju Lietuvos sportininku, kuris Dakaro ralyje ir pasaulio bekelės varžybų čempionate atstovaus automobilių gamintojo komandai. Jaunas ir perspektyvus lietuvis pasirašė sutartį su į 2026 m. Pasaulio ralio reido čempionatą žengiančiu ikoniniu „Defender“ prekių ženklu. Dar prieš varžybas R. Baciuška pradėjo naują savo kelionės etapą, sėdęs prie naujojo „Defender 110“ visureigio vairo.
„Defender“ tiek lenktynėms, tiek kasdienai
Legendinių vardą jau užsitarnavusių visureigių gamintojas „Defender“ dar aktyviau žengia į automobilių sportą: nuo kitų metų jis dalyvaus Dakaro ralyje ir visame Pasaulio ralio reido čempionate (W2RC) „Stock“, gamyklinių automobilių, kategorijoje. Komandą sudarys Dakaro legenda, 14 kartų sunkiausią maratoną laimėjęs prancūzas Stéphane‘as Peterhanselis, keturias pergales greičių ruožuose Dakare pasiekusi amerikietė ralio vairuotoja Sara Price ir du pasaulio čempiono titulus bagiais iškovojęs lietuvis R. Baciuška.
Nuo šiol lietuvis ne tik lenktyniaus britų markės automobiliais, bet tokiu važinės ir kasdien. Šio trečiadienio rytą jam buvo įteikti naujojo „Defender 110“ su V8 varikliu rakteliai.
„Labai džiaugiuosi tiek sportinės karjeros posūkiu, kad atstovausiu legendiniam britų visureigių gamintojui, tiek ir pagerėjusia kasdienybe, nes tai toks automobilis, kuris man patinka. Aš nesu didelis, taigi mėgstu didelius, tvirtus automobilius, be to, turiu šeimą, vaiką, tad man labai svarbus saugumas, o jame jaučiuosi saugiai. Galiausiai mėgstu aktyvų laisvalaikį gamtoje, tad ir į miškus važinėju, kur netrūksta bekelės“, – apie visokeriopą naudą sėsti prie „Defender“ vairo kalbėjo R. Baciuška.
Didelis potencialas ateičiai
Tiesa, jaunasis lenktynininkas ir „Defender“ ambasadorius, kasdien važinėdamas šiuo visureigiu ne tik mėgausis komfortiškomis kelionėmis, bet ir iš dalies treniruosis – galės geriau priprasti prie technikos, jos gabaritų, nes „Stock“ klasėje lenktyniaus gamykliniai, nedaug modifikuoti automobiliai.
„Aišku, „Stock“ kategorija yra kito lygio nei T1+, kurioje lenktyniavau praėjusiais metais, bet aš joje matau daug potencialo, nes T1+ technika – lenktynėms skirti modeliai, nieko bendro neturintys su gamykliniais automobiliais, o „Stock“ – tokie modeliai, kurie gaminami ant to paties konvejerio kaip ir klientų automobiliai, kuriuos galima nusipirkti salone ir vairuoti kasdien, taigi juos stebėti, man atrodo, bus daug įdomiau“, – savo įžvalgomis pasidalijo R. Baciuška.
Lenktyniaus tokiais automobiliais, kokiais žmonės kasdien važinėja
Iš tiesų Dakaro ralio maratonas, prasidėjęs prieš beveik pusę amžiaus, išaugo iš nuotykio, į kurį leidosi santykinai paprasti, tik iš dalies sportui pritaikyti visureigiai. Tuomet jame dalyvavo net visiškai standartiniai automobiliai – nemaža jų dalis, žinoma, pakeliui iš Paryžiaus į Dakarą sulūžo, tačiau visiškai nemodifikuotas prancūzų pilotuotas „Land Rover 109 Station Wagon“ distanciją atlaikė. Būtent tokiu modeliu „Dakar Classic“ varžybose šių metų pradžioje sužibėjo ir lietuvių Karolio Raišio bei Igno Daunoravičiaus duetas.
Vis dėlto, išaugus Dakaro populiarumui, standartiniai automobiliai iš trasų dingo – juos pakeitė rėminiai, specialiai lenktynėms sukurti egzemplioriai, kurių anglies pluošto kėbulo detalės tik menkai primena naujų automobilių pardavimo salonuose matomus modelius. Jei anksčiau gamintojai Dakare varžydavosi, kas sukurs geresnį automobilį, dabar prestižinės lenktynės tapo labiau rinkodaros pozicijas įtvirtinti leidžiančiomis sporto varžybomis.
Tačiau „Stock“ kategorija sugrąžins gamyklinius automobilius į trasą. Joje važiuos tie patys kėbulai, kurie išrieda pro gamyklų vartus, su tais pačiais varikliais, kokius žmonės kasdien naudoja keliaudami į darbą ar veždami vaikus į mokyklą.
Siekiant atitikti lenktynių reikalavimus, bus leidžiamos tik minimalios modifikacijos. Iš esmės R. Baciuška 2026-ųjų Dakaro ralyje lenktyniaus tokiu pačiu automobiliu, kokiu kasdien riedės po Tauragę.

Svarbiausi – komandiniai tikslai
„Važiavimas, be abejo, bus kitoks – nebus lengva, nes automobiliai turės įveikti sudėtingus ruožus. Reikės daugiau galvoti, kaip išgyventi, kaip rasti greičio ir technikos tausojimo pusiausvyrą. Žaisime komandinį žaidimą, padėsime vieni kitiems ir tikrai įveiksime Dakarą“, – apie laukiantį debiutą „Stock“ klasėje dėstė R. Baciuška.
Nors lenktynininkas jau spėjo išbandyti galingiausią „Defender OCTA“ modelį, kurio pagrindu bus parengtas Dakaro raliui skirtas automobilis, nuo trečiadienio jis pradės dar nuodugnesnį susipažinimą su legendiniu britišku visureigiu – juo važinės kasdien.
Rugsėjį visa komanda pradės bandymus ir pasiruošimą varžyboms, kuriose dalyvaus R. Baciuška – 2026-ųjų Dakaro ralyje ir W2RC čempionate.
Apie „Defender“
„Defender“ siekia neįmanomų dalykų. Kiekvienas „Defender“ šeimos narys yra kryptingai suprojektuotas, itin norimas ir labai patvarus. Tai tarsi šiuolaikinis herojus, gerbiantis praeitį, bet kartu numatantis ateitį.
Galimi 90, 110 ir 130 kėbulų tipai, iki aštuonių sėdimų vietų, kiekvienas iš jų yra savotiškai charizmatiškas.
Įgyvendinant tvarumo kupiną šiuolaikinės prabangos viziją, „Defender 110“ galima įsigyti kaip elektrinį hibridinį automobilį.
„Defender Hard Top“ yra nuoroda į verslo pasaulį, o 90 ir 110 kėbulo tipai užtikrina profesionaliam naudojimui reikalingą pajėgumą.
Nuo 1948 m. tapęs laisvės simboliu, „Defender“ remia humanitarinę ir gamtosaugos veiklą kartu su Tarptautiniu Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio judėjimu ir „Tusk Trust“.
„Defender“ yra dalis „Land Rover“ – tai pasitikėjimo ženklas, sukurtas remiantis 75 metų patirtimi technologijų srityje ir pirmaujančiomis pasaulyje bekelės galimybėmis.
„Defender“ yra sukurtas ir sukonstruotas Jungtinėje Karalystėje ir parduodamas 121 šalyje. Jis priklauso JLR prekių ženklų grupei kartu su „Range Rover“, „Discovery“ ir „Jaguar“.

„Defender Rally“
„Defender“ drąsiai imasi neįmanomo, o „Defender Rally“ įkūnija šią filosofiją ekstremaliausia forma, demonstruodamas išskirtinį pajėgumą, patikimumą ir ištvermę net sudėtingiausiomis sąlygomis.
2025 metais „Defender“ tapo oficialiu Dakaro ralio automobilių partneriu. Ši partnerystė tęsis ir 2026, 2027 bei 2028 metais. Nuo 2026 metų „Defender“ taip pat startuos FIA Pasaulio ralio-reidų čempionate (W2RC), dalyvaudamas „Stock“ kategorijoje – tai bus pirmoji trejų metų programos dalis.
„Defender“ automobilio konstrukcija sukurta taip, kad lengvai įveiktų net sunkiausias trasas, o Dakaro ralis taps didžiausiu šio automobilio išbandymu. Varžyboms skirtas automobilis išlaiko tą pačią tvirtą, specialiai sukurtą D7x architektūrą, pagrįstą lengva aliuminio monokoko konstrukcija, užtikrinančia itin standų kėbulą. Jame taip pat montuojamas 4,4 litro darbinio tūrio dviejų turbinų V8 variklis iš „Defender OCTA“, kuris garantuoja puikias važiavimo savybes.
Nors Dakaro ralyje „Defender“ startuos tik 2026 metais, svarbų vaidmenį jis jau atliko 2025 metų renginyje kaip oficialus transporto partneris. Ralyje, kuris prasidėjo Bišoje, Saudo Arabijoje, ir finišavo Šubaite, dalyvavo net 20 „Defender“ automobilių, vežusių renginio organizatorius ir VIP žiniasklaidos atstovus. Dar šeši specializuoti „Defender“ žvalgybiniai automobiliai bus naudojami Dakaro ralio organizatorių ruošiant maršrutus 2026, 2027 ir 2028 metų lenktynėms.
Svarbus pranešimas
JLR nuolat ieško būdų, kaip patobulinti savo transporto priemonių, dalių ir priedų specifikacijas, dizainą ir gamybą, todėl pakeitimai atliekami nuolat. Nors dedamos visos pastangos parengti naujausią informaciją, šis dokumentas neturėtų būti laikomas absoliučiai tiksliu dabartinių specifikacijų ar prieinamumo vadovu ir nėra pasiūlymas parduoti konkrečią transporto priemonę, dalį ar priedą. Visi duomenys pateikiami kaip gamintojo skaičiavimai.
Socialiniai tinklai:
- TikTok: https://www.tiktok.com/@defender
- Facebook: http://www.facebook.com/LandRover
- X: http://x.com/Defender
- Instagram: http://instagram.com/Defender
- YouTube: http://www.youtube.com/Defender