Aviacijų rinka dar kartą parodė, kokia trapi gali būti priklausomybė nuo partnerių. Net ir sėkmingai augančios aviakompanijos staiga susiduria su iššūkiais, kai vienas grandinės elementas nutrūksta. Būtent taip nutiko „SkyUp“, kuriai teko koreguoti savo planus po to, kai bankrutavo Islandijos vežėja PLAY. Nors keleiviai artimiausiu metu pokyčių nepajus, užkulisiuose įvyko reikšmingas parko sumažėjimas.
PLAY bankrotas lėmė, kad „SkyUp“ neteko trijų „Airbus A321neo“, kurie buvo naudojami pagal ACMI nuomos modelį. Šie orlaiviai, dar pavasarį perdažyti ir paruošti darbui „SkyUp“ lėktuvyno sudėtyje, nutraukė skrydžius ir buvo nuskraidinti saugojimui į Tulūzą Prancūzijoje.
Pastaraisiais mėnesiais PLAY jau patyrė finansinių sunkumų ir keitė savo veiklos modelį. Vietoje tranzitinių skrydžių tarp Europos ir JAV, bendrovė planavo koncentruotis į kurortines kryptis ir orlaivių nuomą kitoms aviakompanijoms. Viena gavėjų buvo „SkyUp“, kuri tikėjosi šiais lėktuvais stiprinti savo pasiūlą ateinantiems sezonams.
Tačiau reorganizacijos nepakako – rugsėjo pabaigoje PLAY oficialiai nutraukė skrydžius ir inicijavo bankroto procedūrą. Nutraukus veiklą, visi nuomoto orlaivių naudojimo įsipareigojimai buvo sustabdyti, o „Airbus A321neo“ grąžinti valdytojui.
„SkyUp“ teigimu, situacija neturės įtakos suplanuotai skrydžių programai. Aviakompanija toliau vykdys numatytus maršrutus, nors iš pradžių tikėjosi PLAY lėktuvus eksploatuoti ilgiau — nuomos terminas turėjo trukti iki 2 metų.
Nepaisant šių pokyčių, bendrovė išlieka aktyvi rinkoje ir ieško sprendimų parkui stabilizuoti. Aviacijos ekspertų teigimu, tokios rizikos yra įprastos mažesnėms ir vidutinio dydžio bendrovėms, kurios remiasi ACMI nuomos modeliu – ypač nestabilioje Europos rinkoje.
Šaltinis: avianews.com
Nuotrauka @Canva