ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Home » Zuckerbergas griauna kitų pažadus: ko gali tikėtis WhatsApp programėlės turėtojai?
Technologijos

Zuckerbergas griauna kitų pažadus: ko gali tikėtis WhatsApp programėlės turėtojai?

Nojus Tamošiūnas
Autorius Nojus Tamošiūnas
Publikuota: 2025-06-19
Komentarų: 0
3 min. skaitymo
Zuckerbergas griauna kitų pažadus: ko gali tikėtis WhatsApp programėlės turėtojai?
Zuckerbergas griauna kitų pažadus: ko gali tikėtis WhatsApp programėlės turėtojai?

Praėjus daugiau nei dešimtmečiui nuo pažado „be jokių reklamų“, WhatsApp švaraus bendravimo idėja susiduria su nauja realybe. Meta, valdoma Marko Zuckerbergo, ruošiasi keisti platformos verslo modelį – ir tai gali atverti duris reklamoms vienoje populiariausių susirašinėjimo programėlių pasaulyje.

Kadaise pažadėta: „jokių reklamų. Niekada.“

WhatsApp buvo sukurta kaip privatus, saugus ir nuo reklamų laisvas bendravimo kanalas. Jo įkūrėjai – Jan Koum ir Brian Acton – 2012 m. viešai įsipareigojo: „Jokių skelbimų. Jokių žaidimų. Jokių gudrybių.“ Ta filosofija išskyrė WhatsApp iš konkurentų, tokių kaip Facebook Messenger ar Viber, ir padėjo užkariauti milijardus vartotojų.

Tačiau 2014 m. „Facebook“ įsigijo WhatsApp už 19 milijardų JAV dolerių, ir nors pažadai dar kurį laiką buvo kartojami, skeptikai jau tada kėlė klausimą – ar socialinių tinklų milžinė tikrai atsispirs pagundai monetizuoti platformą?

Meta keičia kryptį: reklamos artėja

2025 m. birželį įvairūs šaltiniai patvirtino: Meta planuoja įtraukti reklaminius elementus į WhatsApp. Pirmiausia – ne asmeniniuose pokalbiuose, bet „kanaluose“ (Channels), kur vartotojai seka įmones, kūrėjus ar organizacijas. Tokie kanalai turėtų tapti nauju pajamų šaltiniu, leidžiančiu rodyti rėmėjų turinį arba integruoti reklaminius formatus tarp žinučių.

Meta teigia, kad privatūs pokalbiai ir šifruojami susirašinėjimai liks neliečiami. Visgi kritikai pabrėžia, kad tai – žingsnis, kuris gali atverti duris platesnei reklamos integracijai ateityje.

Zuckerbergas ieško augimo bet kokia kaina

Meta pastaraisiais metais susiduria su augimo iššūkiais. Facebook platforma stagnuoja, „Instagram“ konkurenciją kelia „TikTok“, o „metavisatos“ projektai kol kas neatnešė apčiuopiamos grąžos. Todėl WhatsApp – dar viena iki šiol nenaudota galimybė auginti pajamas. Zuckerbergas pareiškė, kad WhatsApp „bus svarbi mūsų verslo augimo dalis“, o reklamos – „natūralus žingsnis“.

Tiesa, šis „natūralus žingsnis“ žeidžia WhatsApp ištikimų vartotojų pasitikėjimą. Vienas iš įkūrėjų Brianas Actonas dar 2018 m. viešai kritikavo „Facebook“, sakydamas: „Parduodate savo vartotojus. Aš pardaviau savo vartotojus.“

Ar vartotojai atleis?

Reklamos „kanaluose“ gali atrodyti kaip kompromisas, tačiau tai – reikšmingas pokytis platformos tapatybėje. Vartotojai, įpratę prie švarios ir neinvazinės patirties, gali reaguoti jautriai. Taip pat kyla klausimas, ar reklamos nesusilpnins pagrindinės WhatsApp vertės – pasitikėjimo ir privatumo. Nors Meta žada laikytis ribų, istorija rodo, kad ribos dažnai keičiasi, kai kalbama apie pelną.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

ŽYMOS:metareklamosWhatsAppZuckerbergas

AutoriusNojus Tamošiūnas
Esu Nojus Tamošiūnas – rašau apie technologijas, mokslą, automobilius ir IT. Mane domina viskas, kas keičia mūsų kasdienybę: nuo naujausių išmaniųjų įrenginių iki pažangos dirbtinio intelekto srityje. Savo tekstuose stengiuosi sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai ir suprantamai – kad kiekvienas skaitytojas rastų ką nors įdomaus ir naudingo.

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

Kada Lietuva atsisveikins su 3G ryšiu ir ką daryti turintiems senas SIM korteles?
Technologijos

Kada Lietuva atsisveikins su 3G ryšiu ir ką daryti turintiems senas SIM korteles?

2025-06-04
Kaip ChatGPT gali padėti apsipirkti? Naudingi patarimai
Technologijos

Kaip ChatGPT gali padėti apsipirkti? Naudingi patarimai

2025-06-04
Samsung Galaxy S25 Ultra features kv. Šaltinnis: samsung.com
Technologijos

Samsung Galaxy S25 Ultra: Pasaulinio lygio flagmanas su pažangiomis funkcijomis

2025-06-03
Pirmieji dronai: kada jie atsirado ir kur buvo panaudoti pirmiausiai?
Technologijos

Pirmieji dronai: kada jie atsirado ir kur buvo panaudoti pirmiausiai?

2025-06-05

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?