ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai

ub.lt

Naujienos, laisvalaikis, renginiai – ub.lt

Search
  • Naujausios
  • Lietuva ir pasaulis
    • Ekonomika ir verslas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Įdomu
  • Technologijos
    • Automobiliai
    • IT naujienos
    • Mokslas
  • Gyvenimas
    • Namai ir patarimai
    • Sodas ir daržas
    • Sveikata ir grožis
    • Žmonės
    • Mada
  • Receptai
    • Mėsos patiekalai
    • Sriubos
    • Salotos
    • Troškiniai
    • Apkepai
    • Blynai
    • Makaronų patiekalai
    • Košės
    • Bulvių patiekalai
    • Desertai
    • Užkandžiai
    • Naudinga
    • Veganiški patiekalai
    • Žuvis ir jūros gėrybės
    • Vegetariški patiekalai
    • Gėrimai
  • Horoskopai
Sekite mus
Titulinis » Technologijos » 35 tūkst. tonų viename konvojuje: Kinija keičia traukinių logiką, galinčią pakeisti krovinių gabenimą geležinkeliu
Technologijos

35 tūkst. tonų viename konvojuje: Kinija keičia traukinių logiką, galinčią pakeisti krovinių gabenimą geležinkeliu

Danielius Mažeikis
Autorius Danielius Mažeikis
Publikuota: 2025-12-27
Komentarų: 0
3 min. skaitymo
35 tūkst. tonų viename konvojuje: Kinija keičia traukinių logiką, galinčią pakeisti krovinių gabenimą geležinkeliu
35 tūkst. tonų viename konvojuje: Kinija keičia traukinių logiką, galinčią pakeisti krovinių gabenimą geležinkeliu

Kinijoje vyksta milžiniškas geležinkelio bandymas, kokio pasaulis dar nematė, nes vienas toks sąstatų konvojus gali sverti net iki 35 tūkst. tonų ir judėti visiškai autonomiškai, o pagrindinis tikslas yra iš esamos infrastruktūros išspausti maksimalų pralaidumą tarsi iš citrinos.

Vokiečių žurnalas „Focus“ aprašė koncepciją, kurią vysto bendrovė „Baoshen Railway“, siekianti iki 50 proc. padidinti bėgių pralaidumą nestatant naujų linijų, todėl vietoje plėtros žemėlapyje siūlomas tankesnis eismas tame pačiame tinkle.

Svarbiausia idėja yra ne tiesiog vienas ilgesnis traukinys, o kelių atskirų sąstatų suartinimas į vieną skaitmeniškai koordinuojamą konvojų, kai atstumai sumažinami tiek, kad iš šono tai atrodo kaip vienas supertraukinys, o per tą patį laiką maršrute telpa daugiau reisų.

35 tūkst. tonų viename konvojuje: Kinija keičia traukinių logiką, galinčią pakeisti krovinių gabenimą geležinkeliu. Traukiniai be tarpų

Septyni sąstatai kaip vienas konvojus

Bandymas buvo atliktas Vidinėje Mongolijoje, kur iš stoties išvažiavo septyni traukiniai, tačiau jie nepaliko įprastų didelių tarpų, o važiavo beveik traukinys į traukinį, taip sudarydami įspūdį, kad juda vienas vientisas ypatingai ilgas sąstatas.

Taip pat skaitykite

Ar žinojote, jog šie mūsų kasdien naudojami daiktai buvo sukurti karo pramonei?
Ar žinojote, jog šie mūsų kasdien naudojami daiktai buvo sukurti karo pramonei?
2025-08-20
Dirbtinio intelekto grėsmė kūrėjams ir atlikėjams vis labiau pastebima.
Dirbtinio intelekto grėsmė kūrėjams ir atlikėjams vis labiau pastebima
2025-07-19
Kokius triukus galite atlikti su automobilio rakteliu?
Kokius dar triukus galima atlikti su savo automobilio rakteliu be užrakinimo-atrakinimo funkcijų?
2025-08-04
Ar mūsų nešiojamo kompiuterio baterijos įkrovimo įpročiai teisingi? Atsako specialistai
Ar teisingi jūsų nešiojamo kompiuterio baterijos įkrovimo įpročiai? Specialistai dalijasi kaip tai daryti tinkamai
2025-06-27

Kuo mažesni atstumai tarp traukinių, tuo daugiau jų galima vienu metu sutalpinti į tą pačią jungčių schemą, todėl sprendimas stebina savo paprastumu ir tuo pačiu leidžia padidinti pervežimų apimtis nepakeičiant bėgių tinklo.

Skaitmeninis ryšys ir autonominis valdymas

Kad keli sąstatai galėtų saugiai judėti vienas paskui kitą labai mažais tarpais, būtina valdymo sistema, kuri beveik realiu laiku užtikrina greitą reakciją į stabdymą ar greitėjimą, nes priešingu atveju tokia schema taptų pernelyg rizikinga.

Todėl bandomasis konvojus buvo sujungtas skaitmeniniu ryšiu ne tik tarpusavyje, bet ir su eismo valdymo sistema, iš kurios į atskirus traukinius keliavo svarbiausia informacija, leidžianti tiksliai derinti greitį, atstumus ir manevrus.

Kodėl ne tiesiog statyti naujas vėžes?

Natūraliai kyla klausimas, kodėl Kinija renkasi spausti esamų bėgių galimybes, o ne tiesiog plėsti tinklą, tačiau vieno atsakymo nėra, nes naujų linijų statyba brangi, ilga, reikalauja sudėtingo planavimo ir gali nespėti paskui sparčiai kintančius ekonomikos poreikius.

Be to, nauji bėgiai dažnai reiškia didesnį poveikį aplinkai ir galimus gyventojų perkėlimus, todėl efektyvesnis esamos infrastruktūros panaudojimas gali būti būdas laimėti laiko didesniems projektams arba sutelkti investicijas tik ten, kur plėtra iš tiesų neišvengiama.

35 tūkst. tonų viename konvojuje: Kinija keičia traukinių logiką, galinčią pakeisti krovinių gabenimą geležinkeliu. Logistika geležinkeliais

Kas iš to gali gimti?

Ši idėja nėra stebuklingas sprendimas visoms problemoms, tačiau ji gali tapti išmintingu pusiniu žingsniu, kuris padidina pralaidumą ir leidžia greičiau reaguoti į transporto poreikius, kol vyksta didesnio masto tinklo modernizavimas.

Jei technologija pasiteisins, geležinkelio eismas gali tapti tankesnis ir efektyvesnis be naujų bėgių statybų, o autonominis valdymas ir skaitmeninė koordinacija gali pakeisti tai, kaip ateityje planuojami itin didelių krovinių pervežimai.

ŽYMOS:GeležinkeliaikinijaKrovinių gabenimaslogistikatraukiniai

Rekomenduojami Video

Jums gali patikti

Geriausias būdas sunaudoti ryžius, likusius nuo ankstesnių pietų! Tai labai skanu!
Naudinga

Geriausias būdas sunaudoti ryžius, likusius nuo ankstesnių pietų! Tai labai skanu!

Kaip išvengti per daug kalorijų salotose: svarbiausia klaida, kurią dažnai darome
Sveikata ir grožis

Kaip išvengti per daug kalorijų salotose: svarbiausia klaida, kurią dažnai darome

Keturios tėvų klaidos formuojant vaiko įpročius: jų geriau nekartoti
Gyvenimas

Keturios tėvų klaidos formuojant vaiko įpročius: jų geriau nekartoti

Nelengvas pokalbis: 5 klausimai, kuriuos reikia užduoti partneriui, jei sužinojote apie jo neištikimybę
Gyvenimas

Nelengvas pokalbis: 5 klausimai, kuriuos reikia užduoti partneriui, jei sužinojote apie jo neištikimybę

Gydytojas įvardijo metodus, padedančius kovoti su nerimu
Sveikata ir grožis

Gydytojas įvardijo metodus, padedančius kovoti su nerimu

ub.lt – įdomus ir gyvas portalas, skirtas visiems, mėgstantiems patikimą informaciją ir naudingus patarimus, paversiančius kasdienį gyvenimą lengvesniu. Skaitykite ir mėgaukitės!

Mūsų populiariausios

Sodas ir daržas
Namai ir patarimai
Sveikata ir grožis
Mokslas
Receptai

Bendradarbiaukime

Kontaktai

Sekite mus
@ 2025 Visos teisės saugomos
  • Kontaktai
  • Privatumo ir slapukų politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?