Tarp automobilių savininkų sklando daug mitų, kurie dažniausiai nukreipti į pradedančiuosius vairuotojus. Nepatikima informacija gali lemti klaidingus sprendimus ir pakenkti jūsų transporto priemonei. Todėl labai svarbu žinoti tiesą apie automobilio priežiūrą ir atsirinkti patikimus šaltinius.
Ar reikia šildyti variklį prieš važiuojant?
Vienas iš populiariausių mitų teigia, kad modernių automobilių variklio šildyti prieš judėjimą nereikia. Iš dalies tai tiesa – elektroninė kuro įpurškimo sistema leidžia pradėti judėti beveik iš karto. Tačiau visiškai atsisakyti variklio šildymo, ypač žiemą, yra žalinga.
Problema slypi alyvos klampume: žemoje temperatūroje ji sutirštėja ir blogai pasiekia visus trinties paviršius. Tyrimai rodo, kad net 75 % variklio cilindrų ir stūmoklių dėvėjimosi vyksta pirmųjų sekundžių metu po užvedimo. Palaipsnis šildymas užtikrina dalims tolygų plėtimąsi ir mažina vidinę įtampą.
Mitai automobilio priežiūrą: aukštesnė oktaninė kuro rūšis
Kitas mitas teigia, kad kuras su didesniu oktaniniu skaičiumi pagerina automobilio dinamiką. Iš tiesų, oktanas rodo kuro atsparumą savaiminei uždegčiai, o ne energijos kiekį. Jei variklis sukurtas A-95 kurui, A-98 jo galią nepagerins – elektroninė valdymo sistema tiesiog nesikeis „geresniam“ veikimui. Tik kai kurie sportiniai turbo varikliai gali šiek tiek padidinti galią, bet tai išimtis, nurodyta instrukcijoje.

Ar užtenka tik papildyti variklio alyvą?
Teiginys, kad pakanka tik papildyti alyvą, yra klaidingas. Variklio alyva atlieka kelias funkcijas: tepimą, aušinimą, valymą ir korozijos apsaugą. Laikui bėgant, alyva chemiškai degraduoja, o papildymas tik iš dalies sumažina problemą – nepašalina susikaupusios purvo masės ir neištaisys sunaudotų priedų. Tik visiška alyvos ir filtro keitimo procedūra užtikrina variklio ilgaamžiškumą.
Ar važiuojant nuokalne neutralioje pavara sunaudojama mažiau kuro?
Šis mitas buvo teisingas senose karbiuratoriaus automobiliuose. Moderniuose automobiliuose su elektroniniu įpurškimu įrengtas „Deceleration Fuel Cut-Off“ sistema, kuri visiškai sustabdo kuro tiekimą, kai automobilis rieda pavara, nepaspaudus akseleratoriaus. Neutralioje pavaroje variklis turi deginti kurą, kad palaikytų apsukų greitį, todėl kuro sąnaudos didėja.
Ar perforuoti stabdžių diskai visada geresni?
Perforuoti stabdžių diskai atsirado autosporte, kad pašalintų „dujų pagalvės“ efektą ekstremaliomis sąlygomis. Miesto automobiliuose tokia perforacija dažniausiai suteikia tik estetinį efektą, o kartais net sumažina efektyvumą ir padidina nusidėvėjimą. Tiesa, sportiniuose automobiliuose šių diskų privalumai gali atsverti trūkumus.
Ar karštą dieną kamščiuose galima pilnai naudoti oro kondicionierių?
Modernių automobilių oro kondicionieriai ir aušinimo sistemos sukurtos taip, kad veiktų ir stovint kamščiuose. Ankstesniems automobiliams tai galėjo sukelti perkaitimą, tačiau šiandien galingi radiatoriai ir ventiliatoriai užtikrina saugų ir efektyvų kondicionieriaus darbą.
Šaltinis: ukr.media
Nuotraukos asociatyvinės © Canva.